לפני כשבועיים התקיימה פגישתם הראשונה פנים אל פנים של דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, פגישה שעוררה עניין בינלאומי עצום. היום (רביעי) נחשף כי השניים קיימו זמן קצר לאחר מכן שיחה פרטית ממושכת נוספת, שלא היה לה רישום רשמי ושלא דווחה לציבור האמריקאי. 

טראמפ ופוטין נפגשו בחסות כנס ה-G-20 בהמבורג. לאחר שניפגשו לפגישה המתוקשרת שהתארכה ליותר משעתיים, השניים הגיעו לארוחת הערב הגדולה של הוועידה, שם פרשו לשיחה צדדית שלפי דיווחים נמשכה כשעה – כשהם מלווים במתרגם של פוטין בלבד. הפרטים נחשפו לראשונה על ידי איאן ברמר, מנכ"ל חברת ייעוץ סיכונים גלובליים, כשזה סיפר בראיון שהעביר ללקוחות שלו מידע על קיום השיחה הנוספת הזו. הבית הלבן אישר כי השניים החליפו דברים בארוחת הערב אך התנער מהניסוח של קיום 'פגישה שנייה'. 

הנשיא טראמפ הגיב במהרה לדיווחים שהתפרסמו בנושא וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הדיווח של הפייק ניוז על ארוחת ערב סודית עם פוטין הוא 'חולני'. כל המנהיגים, כולל בנות זוגם, הוזמנו על ידי קנצלר גרמניה. התקשורת ידעה! הפייק ניוז הופכים יותר ויותר רמאים". 

הפגישה המקורית בין השניים משכה תשומת לב רבה בגלל מערכת היחסים המסתורית בין שני הפוליטיקאים. במהלך קמפיין הבחירות של המיליארדר האמריקאי, הוא שיבח כמה פעמים את פוטין, הוא מינה לצוות שלו גורמים פרו-רוסיים ובעיקר – נמצא תחת חקירה לגבי אפשרות שסביבתו הייתה שותפה במודע לקנוניה רוסית להתערבות בבחירות האמריקאיות לטובתו.