חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ראד קושנר, שמשמש כיועצו הבכיר ובנו דונלד טראמפ ג'וניור, צפויים להעיד בשבוע הבא בפני הסנאט האמריקאי במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בקמפיין הבחירות לנשיאות בארה"ב בנובמבר האחרון. השניים זומנו הלילה (חמישי) על ידי הסנאט, יחד עם פול מנפורט, ראש מטה הבחירות של טראמפ שנאלץ להתפטר, שגם הוא צפוי להעיד בעניין הפרשה.



כזכור, הניו יורק טיימס דיווח לפני כשבוע וחצי, כי בנו של דונלד טראמפ, דונלד ג'וניור, וחתנו, טראמפ הבן ועורך דינו של קושנר אישרו את קיום הפגישה. בנו של הנשיא תיאר אותה כ"פגישת היכרות קצרה", ואמר כי הם שוחחו על תוכנית אימוץ של ילדים רוסיים שהממשלה במוסקבה סגרה.




דונלד טראמפ ג'וניור ואביו. צילום: טוויטר



"זה לא נושא בקמפיין הבחירות ולא היה לפגישה הזאת המשך", אמר טראמפ הבן. "ביקשתי מקושנר ומנפורט להיות בה". הוא הוסיף כי הוא התבקש להגיע לפגישה על ידי מכר, "אבל לא נאמר לי עם מי אני נפגש".



שאלת יחסיו של הנשיא טראמפ ואנשיו עם גורמים בכירים ברוסיה נחקרת הן על ידי הקונגרס והן על ידי ה-FBI, זאת לאחר שהרשויות הגיעו למסקנה שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות כדי לסייע לטראמפ להיבחר. בקרמלין הכחישו את הטענות, ואילו טראמפ ואנשיו טענו כי לא היתה להתערבות כל השפעה על התוצאה הסופית.