או.ג'יי.סימפסון, כוכב הפוטבול האמריקאי שזוכה מרצח כפול, אך נכלא על שוד מזוין של פריטי ספורט שטען ששייכים לו, צפוי לצאת לחופשי בקרוב. ועדת חנינות של מדינת נוואדה בארה"ב תערוך שימוע היום (חמישי) לסימפסון, בן ה-70, שמרצה את השנה התשיעית מעונש מאסר של 33 שנים על שוד מזוין ותקיפה באמצעות נשק. כוכב הפוטבול לשעבר פרץ לחדר מלון בלאס ווגאס ב-2007 יחד עם מספר אנשים שסייעו לו, ושדד  פריטים אישיים שטען ששייכים לו משני סוחרי אספנות. הוא הורשע בכל 12 סעיפי האישום ונגזר עליו העונש המקסימלי.

ארבעת חברי ועדת החנינות של נוואדה ישקלו חנינה עבור סימפסון בשימוע שייערך בעיר קארסון סיטי. סימפסון ישתתף בדיון באמצעות ועידת וידאו מכלא לאבלוק, שם הוא מוחזק מאז דצמבר 2008.

סימפסון מודד כפפות שנמצאו בזירת הרצח במשפטו ב-1995
סימפסון מודד כפפות שנמצאו בזירת הרצח במשפטו ב-1995




כזכור, הספורטאי, שנכנס להיכל התהילה של הפוטבול המקצועני ב-1985, היה כבר אחד הידוענים המפורסמים בארה"ב כאשר עמד לדין על רצח אשתו לשעבר, ניקול בראון סימפסון וידידה רונלד גולדמן ב-1994. המשפט הארוך, שמשך תשומת לב בינלאומית וסיקור חדשותי בלתי פוסק, הסתיים בזיכויו של סימפסון. בעקבות תביעה אזרחית שהוגשה ב-1997, חבר מושבעים הורה לו לשלם פיצויים בסך 33.5 מיליון דולר למשפחותיהם של ניקול בראון סימפסון וגולדמן.
בעוד שסימפסון הכחיש כל קשר לרציחות, הוא הודה במעורבותו בשוד, מה שצפוי לסייע לו בשימוע, לפי פרשנים. גילו המתקדם של סימפסון, התנהגותו הטובה בכלא, והיעדר הרשעות קודמות יעמדו לטובתו. דעותיהם האישיות של חברי הועדה, במיוחד לגבי הרציחות ב-1994, לא ישחקו תפקיד בפסיקתם.