הטיול נגמר בטרגדיה: יונתן אדלר, בן 18 מירושלים, נהרג אתמול במהלך טיול בנהר הטרק בטביליסי, בירת גיאורגיה. משרד החוץ הודיע הבוקר (שישי) כי נמצאה גופתו. מדובר בקבוצת צעירים אשר יצאו לטיול על הנהר כשהם הולכים על צינור גז ואז מעד אחד מהם ונפל למים, בעת שהשלושה נשארו על הצינור. חיפושים התנהלו במשך זמן מה עד שהופסקו בשעות החשיכה. הבוקר כאמור, נמצאה גופתו. 



אביעד פרידמן, חבר של המשפחה, הגיע אתמול לגיאורגיה על מנת לסייע בחיפושים. לדבריו, היה מבצע ממש הירואי מצד הרבה ישראלים שטיילו ברחבי גיאורגיה והגיעו לעזור לחיפושים. "אני מבקש להודות לכולם בשם עם ישראל", אמר. 



אדלר, הבכור מבין חמישה אחים, שהצעיר ביניהם הוא בן 6, תושב שכונת קטמון בבירה. הוא סיים לפני חודש את לימודיו בישיבה התיכונית נווה שמואל באפרת ועמד לעבור לישיבת הסדר בירוחם ואז בסוף השנה להתגייס לצבא. "הוא היה כמו בן שלנו, אחד האנשים הטובים ביותר שאנחנו מכירים, חכם ומוכשר, אידיאליסט, שמח, כל מה שעשה הוא עשה הכי טוב ובשמחה, אמרה דודתו, אפרת קצוף. "הוא השאיר אחריו חותם מאוד משמעותי. בחור מדהים, פשוט מדהים. ההורים עכשיו עדיין בגיאורגיה, הם שבורים. הם מודים לכולם על כל העזרה שניתנה להם עד עכשיו. מאוד קשה להם".



הלל גולדברג, שהדריכה עם יונתן יחד בתנועת הנוער "בני עקיבא": "הוא היה מיוחד בטירוף, גאון בכל תחום. גם במתמטיקה וגם עם בני אדם, ידע איך לפתוח, ידע איך לדבר, כמו פסיכולוג קטן. היתה לו שפה רגשית ממש מפותחת, אפשר היה לדבר אתו שעות על גבי שעות. לב זהב. בכל מקום שנכנס אנשים התאהבו בו, כל מי שמכיר אותו התאהב בו. היה שנון ממש, שנון בטירוף, חד לשון. לא פוגע ואם פוגע מרגיש שעשה משהו לא בסדר, חוזר ומצטער, הכל היה מאוד מחושב מהבחינה הזאת, ערכי בטירוף".
לדבריה, "ליונתן היו שאיפות מטורפות לחיים. הוא תכנן להתחיל ללמוד השנה בישיבה בירוחם ובסוף השנה להתגייס. הוא התלבט בין התכנית 'שחקים' בחיל המודיעין לבין שירות קרבי. ממש התלבט איפה יתרום יותר ואיפה צריך אותו יותר. הוא רצה להיות מורה ורב, ללמד תורה ולהפיץ אותה. היה לו קשה עם חילול השם, בדברים מזויפים. חיפש אמת כל הזמן, בכל הדיוקים שלה. היה מאוד שקוע בזה. מסוג האנשים שגם בחיים שלו מי שהכיר אותו לעומק ידע שהוא יותר מיוחד, שהוא מעבר לבחור רגיל, בוגר, עם שאיפות גבוהות, כאלה שלא ידעתי איפה אראה אותו עוד כמה שנים. ובאמת צדק".

מבית הספר בו למד, נמסר: "מאוד קשה לנו. הוא היה בחור מתוק חייכן טוב לב מאיר פנים. יש כמה מיוחדים ורואים שהם יגיעו רחוק. הוא היה אחד מהם". 


לפני כתשעה חודשים אירעה תאונה קטלנית בגיאורגיה, בה נהרגו האחים אחינועם ונבו גרינפלד. הוריהם נפגעו באורח קשה ובינוני והוטסו במיוחד לטיפול רפואי בארץ במהלך יום הכיפורים. בחודש יוני בשנה שעברה נהרגו שני ישראלים - בוריס גורפינקל ומיכאל לויאנט, בני 46 - בתאונת טיפוס הרים בגיאורגיה