המשבר סביב השגרירות הישראלית בירדן עולה מדרגה. על פי דיווחים של סוכנות סארייה הירדנית, שר הפנים הירדני, ראלב זועבי הוציא צו האוסר יציאה מהארץ נגד נציג הביטחון. על פי הדיווחים, זועבי הוציא צו ואף שיגר אותו לכל מעברי הגבול לפיו המאבטח בשגרירות שהואשם בירי לעבר אזרחים ירדנים והביא למותם לא יוכל לצאת מהמדינה: "צו האוסר יציאה מירדן הוצא עד להשלמת החקירה וההגעה למסקנות ברורות ואמיתיות לתקרית".



בתוך כך, השליח המיוחד מטעמו של נתניהו שיצא לירדן על מנת להביא לסיום המשבר, שב לארץ ועדכן את ראש הממשלה על השיחות. ראש הממשלה נתניהו שוחח עם המאבטח ואמר לו כי ישראל עושה כל שביכולתה לסייע לו. "הבטחתי לאיש האבטחה שאנחנו נדאג להחזיר אותו לארץ, אנחנו כבר מנוסים בזה", אמר נתניהו. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב (שני) בשעה 20:30 בניסיון להביא לפתרון המשבר בירדן.



"אנחנו כבר מנוסים בזה". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



ראש הממשלה הוסיף כי "מתקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון וממשל בעמאן בכל הרמות, כדי להביא לסיום מהיר ככל האפשר של האירוע", וציין כי הקבינט ישוב להתכנס בנושא יותר מאוחר היום.



בסוכנות הידיעות עמון הירדנית, הנחשבת לאמינה, דווח כי ישראל מבקשת סיוע של ארצות הברית על מנת לסיים המשבר ולהוציא את צוות השגרירות מהממלכה זאת לאחר "שכל הראיות הצביעו כי שני האזרחים הירדנים חפים מפשע וכי המאבטח ירה בהם בדם קר". בכלי התקשורת הירדנים הביאו גם את הגרסה הישראלית לפיה אחד העובדים תקף במברג את הישראלי וזה הגיב בירי לעברו.

זירת האירוע בירדן

"להוציא להורג את הפושע"

כוחות הביטחון הירדנים עמדו על זכותם לתחקר את איש הביטחון , שנדקר הלילה על ידי בנו של בעל חנות רהיטים, מוחמד זכריא ג'ואודה, וירה בו למוות. בתקרית נפצע רופא ירדני, בעל הבניין, ונפטר מפצעיו מאוחר יותר. בישראל הדגישו, כי לעובד השגרירות יש חסינות, ואין אפשרות לחקור אותו או להעמידו לדין לפי אמנת וינה.
 
האב זכריא ג'ואודה, תושב העיירה דואימה ובעל חנות הרהיטים "ארסלאן" ממנו נרכש חדר השינה, סיפר, כי "אני מתייחס לבן שלי כשהיד, שנורה למוות על ידי היישות הציונית העוינת. אנחנו דורשים להעמיד את קצין המאבטח הישראלי לדין, ולגזור עליו עונש מוות". צעירים משולהבים עמדו מסביב לאב, וקראו "אללה אכבר". 
 
בשיחה עם התקשורת בירדן אמר האב, כי "אדם רכש חדר שינה מחנות הרהיטים שלנו. לא ידענו שמדובר בישראלי, אחרת לא היינו מוכרים לו. אתמול היה מועד הרכבת חדר השינה בדירה של אחד מפקידי השגרירות הישראלית בעמאן. אנחנו דורשים ועדת חקירה, כדי להעמיד לדין את הישראלי. יש להוציא להורג את הפושע, ולסגור לאלתר את השגרירות בעמאן".