בית הדין לצדק של האיחוד האירופי הכריע הבוקר (רביעי) כי ארגון חמאס לא יוסר מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. בכך דחה בית המשפט לצדק, הגוף השיפוטי הגבוה ביותר של האיחוד האירופי, את החלטתו של בית דין נמוך יותר משנת 2014, שקבע כי יש להסיר את הארגון מהרשימה.

בהחלטת הערכאה הנמוכה יותר, אותה כאמור דחה בית המשפט העליון, נקבע כי אין ביכולתו של האיחוד האירופי להכניס ארגונים לרשימת ארגוני הטרור ולהטיל עליהם סנקציות על בסיס דיווחים בתקשורת הגלויה ולא על בסיס חקירה עצמאית. במהלך הדיון בערכאה הנמוכה, טענו נציגי הארגון כי ההכרזה עליו כארגון טרור התבצעה בניגוד לנהלי האיחוד האירופי וכי לא הוצגו ראיות משמעותיות דיין כדי להכריז עליו כארגון טרור. בית הדין קיבל את טענות חמאס מבחינה טכנית אך לא מבחינה מהותית ונתן לאיחוד האירופי ארכה של שלושה חודשים כדי לבנות את תיק הראיות נגד חמאס. בערעור טען האיחוד האירופי כי הוא התבסס על מידע נוסף מעבר למידע הגלוי בקביעתו שחמאס הוא ארגון טרור.

חשוב לציין כי בשום שלב, הארגון לא הוצא למעשה מהרשימה, וזאת מכיוון שביצוע ההחלטה עוכב עד קבלת ההכרעה בערעור. להשארת חמאס ברשימה ישנה משמעות גבוהה, מכיוון שעל ארגונים המופיעים ברשימת ארגוני הטרור מוטלות סנקציות המחייבות את כל מדינות האיחוד האירופי. 

חמאס הוכנס לרשימת הטרור של האיחוד האירופי בשנת 2003 עקב מאמץ דיפלומטי אמריקני-ישראלי.