מקורות בהנהגה הירדנית מיישרים קו עם הזעם הירדני ברחובות. על פי דיווח בעיתון "אלרד", שגרירת ישראל בירדן, עינת שלאין, לא תורשה לחזור לירדן עד שהמאבטח לא יועמד לדין, כך אומרים היום מקורות בכירים בהנהגה הירדנית, אשר נדמה כי מיישרת קו עם הזעם של הרחוב המקומי. הדיווח מסביר כי אין דרך אחרת בה ההנהגה תוכל לנהוג, וכי היא מתכוונת להבהיר שהיא רוצה לבצע חקירה משלה ולהמשיך להבין מה אירע באמת בנושא. 



אחד מראשי המשפט במדינה, ד"ר פאיז טראני, אמר במהלך ביקור בביתו של מוחמד זכריה, אחד ההרוגים בתקרית, שהמלך וגם הממשלה ימשיכו לעקוב אחרי הנושא מקרוב ולבחון את החוק הבינלאומי והדיפלומטי, על מנת לוודא שאכן נעשה צדק בנושא. אחד הנושאים שהמשיכו להלהיט את האווירה בכל הקשור לנושא, היתה התמונה של נתניהו והמאבטח מחובקים, אשר תורגמה והופצה וגרמה לתסיסה בירדן, שטענו כי ראש הממשלה מחבק "רוצח".



מלך ירדן היה מעורב מאוד בניסיונות להרגיע את הרוחות מאז הפיגוע בהר הבית בו נרצחו שני שוטרים על ידי שלושה תושבי אום אל פחם. במהלך עשרת הימים שחלפו מאז, שוחח המלך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כולל בימים האחרונים, לאחר התקרית בשגרירות ישראל בעמאן, בה, סיכמו השניים על פי דיווחים, כי תהיה מעין עסקה לפיה המאבטח שירה בשני אזרחים ירדנים יוכל לצאת לישראל ואילו הממשלה תחליטי על הסרת המגנומטרים. 

על פי סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה ההאשמית, פטרה, המלך הדגיש באוזני ראש הממשלה את הצורך למצוא פתרון מיידי ולהסיר את הגורמים למשבר, כך שהמצב ישוב לקדמותו ומסגד אל-אקצה ייפתח למתפללים. עבדאללה תבע עוד שהסלמה זו בהר הבית לא תחזור על עצמה, ו"לכבד את הסטטוס קוו במקום". בסופו של דבר, המצב הבטחוני בהר הבית חזר לקדמותו.