לאחר שיגור הטיל הבליסטי הבין יבשתי שביצעה קוריאה הצפונית ביום שישי האחרון, טסו הלילה (ראשון) שני מטוסי קרב אמריקאים מדגם B-1B מעל קוריאה, זאת בתגובה ישירה לניסוי, כמו גם לשיגור הקודם של הטיל המדובר בתחילת החודש, כך נאמר בהצהרה ששחרר הבית הלבן. לאחר השיגור אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא "מאוכזב מסין", שלא מסייעת למדינתו מול המדינה המבודדת בעולם.



בציוץ שפרסם מנהיג העולם החופשי בחשבון הטוויטר הרשמי שלו לאחר ההתרחשויות האחרונות הא כתב כי הוא "מאוכזב מאוד מסין, מנהיגי העבר הטיפשים אפשרו להם להרוויח מאוד מיליארדי דולרים בשנה מסחר, כשמנגד הסינים לא עשו שום דבר למעננו בסוגיית קוריאה הצפונית, אלא רק דיברו". הוא הוסיף כי "אנחנו לא נאפשר לזה להמשיך יותר. סין הייתה יכולה לפתור בקלות את הבעיה הזו?".


ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

ראוי לציין שזוהי לא הפעם הראשונה שבה טראמפ מתייחס לסין על רקע שיגור כמו זה. בפעם הקודמת, הצהיר הנשיא כי "קשה להאמין שקוריאה הדרומית ויפן ישלימו עם שיגורים לאורך זמן". הוא הוסיף כי "אולי סין תבצע צעד משמעותי ותסיים את השטות הזו אחת ולתמיד". 



כזכור, שיגור הטיל הבליסטי הבין יבשתי עבר בערב שישי מרחק של כ-1,000 קילומטר באוויר, זאת עד שנחת בשטח ימי כלכלי של יפן. לאחר השיגור טען ראש הממשלה היפני שינזו אבה כי ממשלתו "תעשה כל שניתן כדי להגן על אזרחי יפן". יו"ר הקבינט הביטחוני של המדינה, יושידה סוגה, הוסיף אז כי יפן "לא מסוגלת לסבול בשום פנים ואופן את הפרובוקציות החוזרות ונשנות מצד קוריאה הצפונית".



כמו כן, בכירים במערכת הביטחון האמריקאית שוחחו עם מקבליהם מקוריאה הדרומית מיד לאחר השיגור. "במהלך השיחה הרמטכ"ל האמריקאי ג'וזף דונפורד הביע את ההתחייבות של ארה"ב כלפי בריתה עם הרפובליקה של קוריאה הדרומית. בנוסף, הבכירים שוחחו גם על האופציות הצבאיות שעומדת בפניהם".