לא צפוי: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט הערב (שני), בצעד מפתיע במיוחד, לפטר את ראש מערך התקשורת החדש של הבית הלבן אנתוני סקרמוצ'י, שמונה לתפקיד לפני כעשרה ימים בלבד. לפי גורמים בממשל האמריקאי, הפיטורים קשורים לוויכוח בוטה שהיה לסקרמוצ'י עם בכירים בסגל הבכיר של מנהיג העולם החופשי. 


בהודעה הרשמית ששחרר הבית הלבן נאמר: "אנתוני סקרמוצ'י יעזוב את תפקידו כנהל התקשורת של הבית הלבן. מר סקרמוצ'י הרגיש כי עדיף לתת לראש הסגל החדש, ג'ון קלי, לוח חלק לעבוד איתו, ואת היכולת לבנות את הצוות שלו. אנחנו מאחלים לו כל טוב".

פיטוריו הפתאומיים של סקרמוצ'י הגיעו, כאמור, זמן קצר במיוחד לאחר שהוא הובא לבית הלבן, מה שהוביל לעזיבתם של שון ספייסר, מזכיר העיתונות לשעבר וראש הסגל הקודם של הבית הלבן ריינס פריבוס. מי שהחליף את האחרון הוא ג'ון קלי, שהושבע היום ע"י טראמפ.

טראמפ עם ג'ון קלי במהלך השבעתו. לפי בכירים, ראש הסגל החדש של הבית הלבן מעורב בפיטורים. צילום: רויטרס
טראמפ עם ג'ון קלי במהלך השבעתו. לפי בכירים, ראש הסגל החדש של הבית הלבן מעורב בפיטורים. צילום: רויטרס


הבכירים בבית הלבן, המעורים בתהליך קבלת ההחלטה, טענו כי העזיבה הגיעה גם לבקשת קלי עצמו. עם זאת, לא ברור אם הוא יעבור לתפקיד אחר בבית הלבן, או שיעזוב לגמרי את המשכן הנשיאותי.

בתוך כך, מוקדם יותר אמר המנהיג האמריקאי לחברי הקבינט הביטחוני שלו, על רקע שיגור הטיל הבין יבשתי שערכה קוריאה הצפונית ביום שישי האחרון, כי הוא "ידאג לטפל במדינה המבודדת בעולם".