שגריר סין באו"ם לי ג'איי הציג הלילה (שני) את תכניתו של הנשיא שי ג'ינפינג לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים וקרא לקהילה הבינלאומית להצטרף. ג'איי ציין כי המאמצים של סין יתמקדו ביוזמת ארבע הנקודות. העקרונות בתכנית הסינית מתבססים על תכניות קודמות שהוצגו על ידי ארצות הברית, אירופה ומדינות נוספות.



הנקודה הראשונה בתכנית היא "קידום פתרון שתי מדינות המבוסס על גבולות 1967 כשמזרח ירושלים היא בירתה של המדינה הפלסטינית". הנקודה השנייה נוגעת לתפיסת הביטחון שתהיה "בשיתוף פעולה, מקיפה וברת קיימא". הנקודה השלישית מתייחסת למאמץ הבינלאומי כדי "לקדם את השלום באמצעים הכרוכים בשיתוף פעולה בינלאומי" והנקודה הרביעית מדברת על קידום השלום דרך פיתוח ושיתוף פעולה בין ישראל לפלסטינים.



סין רואה בישראל וברשות הפלסטינית שותפות חשובות באסטרטגיה הרחבה של הנשיא שזכתה לכינוי "חגורה אחת, דרך אחת" המבקשת לחזק את הקשרים הכלכליים בין סין למדינות אסיה, אירופה ואפריקה, בין היתר באמצעות חיבור קרקעי של כבישים ומסילות ברזל. סין הציעה להקים גם מנגנון סיני-ישראלי-פלסטיני של דיאלוג שיפקח על יישום תכניות סיוע לפלסטינים.



השגריר הסיני דחק בקהיליה הבינלאומית "להגיב בחיוב להצעת סין מכיוון שאנו מאמינים כי ברגע שארבע הנקודות הללו ייושמו במלואן הדבר יסייע להגעה לפתרון באמצעות משא ומתן וגם יתרום ליציבות בין שני הצדדים".



מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה להצעה.