עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, נדב אייל, התייחס היום (שלישי) בראיון לתכניתם של דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM להדחתו של מנהל התקשורת של הבית הלבן, אנתוני סקרמוצ'י מתפקידו. "לדעתי, מהיום בו אנתוני דרך לראשונה בבית הלבן ועד שפוטר חלפו רק ארבעה ימים. זה שיא חדש של טרמאפ", הסביר, "קלי, ראש המטה של הבית הלבן הוא זה ששלח אותו הביתה, לאחר אישורו של טראמפ".



אייל ציין עוד: "מאז שפרסם הניו יורקר שער עם תמונת הבית הלבן ועליו הכותרת 'הישרדות' כבר פוטרו עוד שני אנשים. מייקל פלין לא התאים לתפקידו כפי ששון ספייסר לא התאים לתפקיד. גם ג'ף סשנס הוא גם כנראה לא ממש מתאים לתפקיד וטראמפ רוצה שהוא יתפטר". לדבריו, מה שמתנהל בבית הלבן הוא נורא. "רבים מהתפקידים שאמורים להיות מאוישים בבית הלבן ובפנטגון אינם מאוישים", הסביר, "הבית הלבן לא עובד בצורה מסודרת וזו אינדיקציה גרועה להתנהלות הנשיא. עניינים של חיים ומוות מתנהלים על בסיס שעתי".





עורך חדשות החוץ ציין כי "מי שחושב שלדברים הללו לא יהיה מחיר - טועה, יהיה מחיר גם בדם וגם בכלכלה. תזכרו את ג'ורג' בוש". לטענתו, אין דבר כזה שאתה לא משלם מחיר על הנשיא שנמצא בבית הלבן. "אם האדם שנבחר לא עושה את עבודתו כמו שצריך המחיר הוא מאד גבוה". 


"הוא נכנס לבית הלבן עם אג'נדה אישית והדברים מתנהלים בדומה למה שהיה עם בוש. כתוצאה מכך קרה שהמזרח התיכון נקרע, עיראק נכבשה וקם דאעש", הסביר, "כל זה התחיל בעידנו של בוש".

העיתונאי ציין כי "טרמאפ מכבד גנרלים ואולי הוא יצליח לנהל את המדינה בצורה אחרת אחרי חצי שנה בתפקיד". הוא הוסיף: "למעשיו יהיה מחיר שלצערנו כולנו נשלם אותו. הדרך היחידה בה טראמפ לא יהיה נשיא בבית הלבן היא באמצעות הדחה, תהליך מסובך שיימשך שנים". הוא סיכם את דבריו ואמר כי "טראמפ לא יעזוב את הבית הלבן מיוזמתו ולכן אין סיבה לפתח ציפיות. הוא יסיים את הקדנציה והוא גם יתמודד בבחירות הבאות עם סיכויים טובים לנצח גם בפעם הבאה".

עריכת תוכן מטעם 103FM: איתמר זיגלמן