מינכן תומכת בישראל: בירת בוואריה עומדת להפוך לעיר הגרמנית הראשונה שצפויה להעביר חוק נגד תנועת החרם על ישראל. שתי המפלגות הגדולות במועצה תומכות בהצעת חוק לפיה ייאסר מימון עירוני ותמיכה בתנועת ה-BDS. "החוק יעבור בגלל שמפלגת האיחוד הנוצרית-סוציאלית והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית שלוטות במועצה יחד ויש להן רוב בה", אמר דובר הקהילה היהודית בעיר לג'רוזלם פוסט. 

החקיקה, שכותרתה "נגד כל צורה של אנטישמיות - אין שיתוף פעולה עם תנועת ה-BDS", צפויה לעבור אחרי פגרת הקיץ. על פי החוק, העירייה "לא תספק נכסים עירוניים למטרות של תנועת החרם, כולל אירועים, תערוכות והפגנות".
חברי המועצה משתי המפלגות אמרו כי זהו חוק מוצדק בגלל האנטישמיות המודרנית המתפשטת בגרמניה ששמה לה למטרה לפגוע בישראל. לדבריהם, דוח של הממשלה הפדרלית על אנטישמיות שפורסם לאחרונה, ציין כי 40% מהגרמנים מחזיקים בעמדות אנטישמיות הקשורות לישראל. "הן המטרה של ה-BDS והן התעמולה האנטישמית שלה אינן תואמות חברה עירונית דמוקרטית ומכבדת", כתבו חברי המועצה. 

נשיאת הקהילה היהודית במינכן, שרלוט נובלוך, שיבחה את חברי המועצה על "יוזמה חשובה מאוד שהיתה צריכה לבוא מזמן". נובלוך, ניצולת שואה, אמרה כי תנועת החרם היא אנטישמית ומטעה כי היא מסתווה כהגנה לצרכנים, או הגנה על זכויות אדם.