רוברט מולר, התובע המיוחד המנהל את חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית שנערכו בשנת 2016 מינה בשבועות האחרונים חבר מושבעים בוושינגטון על מנת לחקור את מעורבותם של בכירים אמריקאים בפרשה, בהם נכללים הנשיא דונלד טראמפ, בנו וחתנו, ג'ראד קושנר, כך דווח אתמול בעיתון וול סטריט ג'ורנל האמריקאי. מולר, מונה בחודש מאי לנהל את התביעה שעוסקת בקשרים של קמפיין טראמפ בבחירות לרוסיה.
על פי הדיווח, מולר ישתמש בחבר המושבעים שמינה על מנת לייצר לעצמו כלים נוספים לתביעה בדמות ראיות ועדים. בתוך כך, עורך דינו של הנשיא טראמפ, ג'ון דאוד הגיב לדיווחים על מינוי חבר המושבעים ואמר "כי אין סיבה להאמין שהנשיא עצמו נמצא תחת חקירה". הנשיא הגיב גם הוא לדיווחים ואמר כי "כל הסיפור הרוסי מומצא לחלוטין, מקווה שהחקירה תהיה כנה".

בתחילת חודש יולי דווח בניו יורק טיימס כי לדונלד טראמפ ג'וניור, בנו הבכור של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הובטח מידע מזיק על הילרי קלינטון, שהתחרתה מול אביו בקמפיין הבחירות ב-2016, לפני שהסכים להיפגש עם עורכת הדין הרוסייה המקורבת לקרמלין, כך על פי שלושה יועצים לבית הלבן שתודרכו לגבי הפגישה, כפי שצוטטו ב"ניו יורק טיימס". 
 
ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס


כזכור, טראמפ ג'וניור שחרר תכתובות מיילים בחודש שעבר בהם הוא נשמע להוט לפגוש אשה שנאמר לו כי היא רוסיה שיש לה אולי מידע מזיק על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, כחלק ממאמציה של מוסקבה לתמוך באביו במירוץ לנשיאות. הניו יורק טיימס היה זה דיווח על הפגישה עצמה. 

לפי הדיווחים שהתפרסמו בתקשורת האמריקאית בפגישה המדוברת נכחו גם חתנו של מנהיג העולם החופשי, ג'ראד קושנר, כמו גם מנהל הקמפיין שלו באותה עת, פול מנפורט.

הפגישה, שהתרחשה במגדל טראמפ בתשעה ביוני 2016, כשבועיים לאחר שטראמפ זכה לעמוד בראש המפלגה הרפובליקנית, מראה כי לפחות במהלך חלק מהקמפיין המועמד הרפובליקני מוכן היה לקבל עזרה רוסית. 



לפני כשבועיים, ג'ארד קושנר אמר לוועדת המודיעין של הסנאט כי נפגש עם גורמי ממשל רוסיים ארבע פעמים בשנה שעברה, אבל הבהיר כי לא שיתף פעולה עם מוסקבה כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות. עדותו של קושנר נמסרה מאחורי דלתיים סגורות. קושנר תיאר עצמו כחדש בפוליטיקה ואמר כי ההתמודדות עם המיילים ושיחות הטלפון הרבים גרמה לכך שזיכרונו אודות הפגישות האלה מטושטש. 
 
לאחר שסיים את עדותו, חזר קושנר לבית הלבן, שם מסר הצהרה לתקשורת: "המסמכים והרשומות שמסרתי לוועדה מרצוני יראו שכל מעשי היו ראויים וקרו במהלך תקין של אירועים במסע בחירות יוצא דופן".