מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הערב סנקציות חדשות נגד קוריאה הצפונית, בעקבות שני ניסויי הטילים הבין-יבשתיים שקיימה ביולי האחרון. הסנקציות עשויות לחתוך בשליש את הייצוא השנתי של המדינה המבודדת – שעומד כיום על כשלושה מיליארד דולרים בשנה. 

ההחלטה, שנוסחה על ידי ארצות הברית, אוסרת על קוריאה הצפונית לייצא פחם, ברזל, עופרת ומאכלי ים. היא גם אוסרת להגדיל את כמות העובדים הצפון קוריאניים שעובדים במדינות זרות, מבטלת אפשרויות לצאת ביוזמות משותפות עם ממשלו של קים ג'ונג און ומכניסה לרשימה השחורה את בנק ההשקעות הזרות המרכזי של המדינה. 
ההחלטה התקבלה בפה אחד על ידי חברות מועצת הביטחון של האו"ם. "אסור לנו להשלות את עצמנו כאילו בכך נפתרה הבעיה. זה לא נגמר כאן, אפילו לא קרוב לכך. נדרשות פעולות נוספות. ארצות הברית מבצעת צעדים הגנתיים מחושבים כדי להגן עליה ועל בנות בריתה, ומתכננת כאלו נוספים", אמרה השגרירה האמריקאית באו"ם, ניקי היילי. "האיום של קוריאה הצפונית לא עוזב אותנו, אלא הולך וגדל להיות מסוכן יותר".

טראמפ. מביע תסכול רב מהסוגייה. צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית נמצאת תחת סנקציות מהאו"ם מאז 2006 בגלל תוכניות הגרעין והטילים שלה. בשנה האחרונה הגביר משטרו של קים ג'ונג און את ניסויי הנשק שלו ואת פיתוחו, והוא כנראה מחזיק כעת ביכולת לירות נשק גרעיני אל החוף המערבי של ארצות הברית – יכולת שהוא מאיים לממש. 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתמקד בסוגייה הקוריאנית בחודשים האחרונים. הוא הביע תסכול רב מממשלו של קים ג'ונג און, וטען כי סין לא עושה מספיק כדי להפעיל לחץ על פיונגיאנג.