צחצוח החרבות בין וושינגטון לפיוניאנג ממשיך. שעות ספורות לאחר שנחשף כי קוריאה הצפונית ביצעה התקדמות משמעותית בדרך להתאמת הנשק הגרעיני שברשותה לראשי נפץ, פרסם הערב (שלישי) דונלד טראמפ איום חריף כלפי משטרו של קים ג'ונג און. "עדיף לקוריאה הצפוני שלא תאיים על ארצות הברית", אמר טראמפ ממועדון הגולף שלו בניו ג'רזי בו הוא שוהה במה שהוא הגדיר כחופשת עבודה והוסיף כי "איומים שכאלה ייענו זעם ואש שלא נראו כמותם מעולם".



כזכור, היום פורסם בוושינגטון פוסט כי גורמי מודיעים בארה"ב מעריכים שצבא קוריאה הצפונית הצליח למזער מתקן גרעיני, כך שיוכל להתאים לראש נפץ של טיל ובכך חצה סף חשוב בדרך להפיכה למעצמה גרעינית. ההערכה של סוכנות המודיעין הצבאי האמריקאית מצטרפת לניתוח נוסף שבוצע בקהילת המודיעין האמריקאית, לפיו מספר פצצות האטום בשרות המדינה הקומוניסטית גדול ממה שחשבו בתחילה ועומד על 60 ראשי נפץ. עם זאת, צריך לומר כי מומחים אחרים טוענים כי המספר נמוך בהרבה.








בשבת הטילה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית בעקבות שני ניסויי הטילים הבין-יבשתיים שקיימה ביולי האחרון. הסנקציות עשויות לחתוך בשליש את הייצוא השנתי של המדינה המבודדת, שעומד כיום על כשלושה מיליארד דולרים בשנה. יומיים אח"כ הגיב משטרו של קים ג'ונג און ואמר כי "ארצות הברית טועה טעות חמורה אם היא מאמינה כי מדינתה מוגנת מעבר לים", וגורמים במשטר הוסיפו כי המדינה "תנקוט בפעולה צודקת". את ההצהרה התוקפנית שיגרה הממשלה הצפון קוריאנית בהמשך לעמדה שלה לא לזנוח את תוכנית הגרעין כל עוד ארצות הברית תמשיך עם המדיניות התוקפנית כלפיה לטענתה. הצפון קוריאנים לא פירטו באיזה פעולות יינקטו.





קים ג'ונג און וטיל בין יבשתי של צפון קוריאה צילום: רויטרס
קים ג'ונג און וטיל בין יבשתי של צפון קוריאה צילום: רויטרס