לאחר האיום המפורש של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לפיו אם קוריאה הצפונית תמשיך בניסיונותיה להסלים את המצב הנוכחי, היא תיענה באש וזעם שהעולם לא ראה מעודו, נדמה כי בעולם ממשיכים לעקוב בדאגה ולראות מי מהמנהיגים יהיה יותר "משוגע". ד"ר אלון לבקוביץ', מומחה לקוריאה הצפונית התייחס לפרסומים כי לקים ג'ונג און יש ראשי נפץ גרעיניים זעירים, אשר יכולים לשנות את המשוואה ולהגיע לטווחים על טיל רגיל. הוא דיבר בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM.



"טראמפ כנראה ראה יותר מידי משחקי הכס וכנראה שהוא התלהב יותר מידי מהדרקונים", טוען ד"ר לבקוביץ', שמתח ביקורת על הנשיא האמריקאי והוסיף: "טראמפ מאיים בהצהרות וציוצים ומצד שני שר החוץ מנסה להגיע לפשרות. יש פה קרב בין טראמפ למנהיג קוריאה על 'מי יותר חזק'. הערכות על היכולות הגרעיניות של צפון קוריאה ידועות ומשיקולים פוליטיים החליטו להוציא את הידיעה הזו מחוץ לארון".



"זה היה רק עניין של זמן. קוריאה הצפונית אינה היחידה עם יכולת גרעינית והעובדה זו עדיין לא גרמה לזעזוע עולמי. האם היא תפתח במלחמה גרעינית מול ארצות הברית? ההערכה היא שלא, לקים ג'ונג און אין כוונה להיעלם מעל פני האדמה". לאחר מכן הוסיף המומחה כי "בתקופת המלחמה הקרה, לשתי המדינות הייתה יכולת הרס הדדית, אבל אף אחת מהן לא יצאה למלחמה".



מדובר בתעודת ביטוח עד סוף ימיו של המטורף מצפון קוריאה


"נכון. למשטר הצפון קוריאני אין אינטרס לוותר על הנשק הגרעיני. הדבר היחידי עליו שהם יהיו מוכנים לוותר הם ויתורים טקטיים שישרתו אותם מבחינה כלכלית. התרחיש שיוביל למלחמה בין המדינות עלול לקרות אפילו עקב תקלות טכניות, כאשר קוריאה תשגר טיל שייפול במקומות לא רצויים. גם אם ידובר בתקלה, האמריקאים ינסו ליירט את הטיל וזה יהיה סימן להתחלת תגובה הדדית בין שני הצדדים".





עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן