סוכני ה-FBI פשטו על ביתו של פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בסוף החודש שעבר, זאת לאחר שבית המשפט הוציא לבקשתם צו חיפוש שאפשר להם לעשות זאת. בפשיטה הם חיפשו מסמכים וחומרים אחרים, כך על פי אנשים המעורבים בפרטי החקירה המיוחדת של קשרי הנשיא עם רוסיה במהלך הקמפיין המדובר.



הסוכנים הפדרליים הופיעו בביתו של מנפורט ללא הודעה מוקדמת בשעות הבוקר המוקדמות של ה-26 ביולי, יום לאחר שנפגש מרצון עם אנשי המודיעין של ועדת המודיעין של הסנאט. צו החיפוש אפשר להם לבצע חיפוש נרחב, שבסופו עזבו את הבית עם מסמכים רבים בידיהם.


טראמפ. צריך לחשוש? צילום: רויטרס
טראמפ. צריך לחשוש? צילום: רויטרס


צו החיפוש מצביע על כך שהחוקרים התווכחו עם השופט הפדרלי, שבסופו של דבר אפשר להם להוציאו, כאשר לטענתם הייתה להם סיבה להאמין שמנפורט לא העביר את כל התיעודים שברשותו ביחס לקשרים בין טראמפ לרוסים במהלך הקמפיין. 

טראמפ מאיים על קוריאה הצפונית: "מאגר הנשק הגרעיני שלנו עוצמתי מאי פעם"

לאחר שטראמפ הכריז כי האיומים של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, "ייענו באש וזעם שלא נראו מעולם", ועל רקע הדיווח על כך שהמדינה המבודדת בעולם הצליחה למזער ראשי נפץ גרעיניים, טען היום (רביעי) מנהיג העולם החופשי כי "ארסנל הנשק הגרעיני של ארה"ב חזק ועוצמתי מאי פעם". 

"הפקודה הראשונה שלי כנשיא הייתה לשפץ ולחדש את מאגר הנשק הגרעיני שלנו, ועכשיו הוא חזק ועוצמתי יותר מאי פעם", כתב הנשיא בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. עם זאת, הוא הוסיף כי הוא "מקווה שלא נצטרך להשתמש בכוח הזה, אך לעולם לא תהיה תקופה שבה לא נהיה האומה החזקה ביותר בעולם!". 
מלבד האזהרה ששיגר לכיוון חצי האי הקוריאני, נראה שטראמפ התכוון גם להתייחס לסקירה של מאגר הנשק הגרעיני של מדינתו שביקש משר ההגנה ג'ים מאטיס לנהל במהלך חודש ינואר. 



מדובר בסקירה שמתרחשת בארה"ב כל שמונה שנים בדרך כלל, כאשר בפעם האחרונה אחת כזו בוצעה בשנת 2010, לאחר שהוזמנה על ידי הנשיא דאז ברק אובמה. 

לא ברור אם ארסנל הנשק הגרעיני עבר שינויים מאז כניסתו של הנשיא החדש לתפקיד, אך מה שברור הוא שמאמצים כאלה יחייבו השקעה של מיליארדי דולרים שיוקצו על ידי הקונגרס. לאחרונה הבית הלבן הציע להגדיל את התקציב שיוקצה לנושא זה ב-11%.