המחבל שדרס ביום רביעי האחרון שישה חיילים צרפתים, חברים בחוליית סיור בעיר הפרבר לוולואה פרה ליד פריז, עדיין מאושפז בבית החולים, וטרם נחקר על ידי המשטרה. כזכור, הוא נלכד בתום מרדף וירי שבוצע לעברו בכביש המהיר בין הערים בולון וקאלה בצפון המדינה. חאמו בלאטרש, נהג בחברת "אובר" בן 36, אלג'יראי בעל תעודת תושב צרפתית, נפצע מפגיעת חמישה כדורים, שירו לעברו אנשי היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור. בנוסף, אחד השוטרים נפצע מרסיס כדור שירו חבריו.



מצבם של ששת החיילים שנפגו בפיגוע הדריסה, כולל שלושה הם שנפצעו באורח קשה יותר, וסובלים משברים - הוטב. המשטרה בודקת את הממצאים מן הפשיטה שערכה בביתו של חאמו בעיר בזון ליד פריז. חאמו, שתואר כגבר מזוקן ומתבודד, לא היה מוכר למשטרה או לשכניו כאיסלמי קיצוני. לדברי המשטרה, עד כה לא מצאו ראיות הקושרות אותו לארגון טרור. ככל הנראה, הוא פעל לבדו. הוא נעצר פעם אחת בשנת 2009 כשלא היו ברשותו מסמכי זיהוי ואשרת שהייה בצרפת, אך מאז הצליח לזכות בתעודת תושב.



פטריק בלקני, ראש העיר אמר לתקשורת המקומית לאחר הפיגוע כי "אין ספק שמדובר בפעולה מכוונת", והוסיף כי "מדובר בפעולה מחליאה של תוקפנות". בליני המשיך ותיאר את האירוע. "הכל קרה מאוד מהר, הרכב לא עצר אלא דהר לעברם, הוא האיץ באופן משמעותי".



בתוך כך, הועד למלחמה באנטישמיות בצרפת האשים את העיריה הקומוניסטית של העיר בזון בעידוד הטרור של המחבלים האיסלמים באמצעות פעילות פרו פלסטינית ב-2013 החליטה העיריה להעניק אזרחות כבוד למג'די אל רימאווי, אחד מרוצחיו של השר רחבעם זאבי ב-2001. ההחלטה בוטלה על ידי בית משפט מחוזי.



בינתיים התעורר ויכוח ציבורי סביב המשך הפעלתם של חיילי צבא צרפת בשמירה על ביטחון הציבור, במסגרת מצב החירום, לצד המשטרה. עשרת אלפים חיילים הוקצו למשימות האבטחה והיו קרבנות לחמש תקיפות במהלך השנתיים האחרונות. הם עסקו בעקר בהגנה על עצמם, טוענים חברי פרלמנט מסיעת השמאל, ואומרים כי הצבא לא הוכיח את יעילותו בפעילות משטרתית שבאה על חשבון הפעלתו בזירות קרב. מפקד צבא היבשה, הגנרל ז'אן פול רוסר, הציע להשאיר רק שלושת אלפי חיילים במשימות אבטחה, כשהשאר ישמשו כמילואים, וחלקם יקיים אימונים לתסריטי פיגועים עתידיים.