רשת החדשות האמריקאית CNN דיווחה היום (שישי) כי העיתונאי ג'פרי לורד העלה ציוץ לטוויטר בו השתמש באמירה הנאצית "זיג הייל" המזוהה עם משטרו של אדולף היטלר בתקופת מלחמת העולם השנייה. בחשבונו ברשת החברתית הגיב העיתונאי השמרן שהגן פעמים רבות על מדיניותו של הנשיא טראמפ, לראש הארגון הליברלי "Media Matters for America" בחילופי ציוצים ביניהם על רקע תמיכת הארגון בחרם על רשת FOX NEWS הימנית.



לפני כן, פרסם העיתונאי טור על הארגון ואמר בו כי הוא "אנטי חופש ביטוי בסגנון פאשיסטי, ששם לו כמטרה להשתיק קולות שלא לרוחם". לאחר שראש הארגון הגיב ללורד ואמר לו כי שמו לא אויית כהלכה במאמר, צייץ לו חזרה פרשן CNN את המילים "זיג הייל".



לאחר הסערה שנוצרה בתקשורת האמריקאית עקב הדברים הבוטים שלורד פרסם בחשבונו, ברשת החדשות בה הוא עובד יצאו בהודעה כי "ג'פרי לורד לא עובד יותר ברשת". לאחר פיטוריו אמר לורד כי כוונתו הייתה ללעוג לפאשיזם והתבטאותו לא הובנה כהלכה.



הציוץ של ג'פרי לורד. צילום מסך טוויטר




לפני כחודשיים וחצי, לאחר סערה שנוצרה עקב פרסום תמונתה עם ראשה הכרות והמדמם של דמות המזכירה את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, פוטרה הקומיקאית קתי גריפין מעבודתה ב-CNN, זאת למרות שהתנצלה על דבריה. כמו כן, בעקבות המקרה נפתחה חקירה נגדה על ידי השירות החשאי האמריקאי.
ב-CNN מיהרו לאחר האירוע להודיע כי הוחלט בערוץ לסיים את ההסכם עם השחקנית, שמנחה בכל שנה את תכנית ערב הסילבסטר בערוץ, כאשר באופן בלתי רגיל, מחלקת יחסי הציבור של הערוץ הודיעה על ההחלטה בציוץ בטוויטר.
לצערה של גריפין, צרותיה לא הסתיימו בנקודה זו, זאת לאחר שהשירות החשאי, האחראי לאבטחת המנהיג האמריקאי, הודיע כי הוא יפתח בחקירה נגדה, בטענה שמעשיה מהווים איום פוטנציאלי לשלומו של הנשיא. "אנחנו מודעים לפרסום התמונה וחוקרים את הנושא", אמר דובר השירות החשאי ג'ורג' פרננדס.
 
הקומיקאית קתי גריפין עם הבובה בדמות טראמפ. צילום מסך טוויטר