עוד התבטאות חריפה ומלבה בסדרת האיומים ההדדיים בין האמריקאים לקוריאה הצפונית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו ואמר כי "הפתרון הצבאי נגד קוריאה הצפונית טעון ומוכן לפעולה למקרה שהיא תפעל בחוסר חוכמה. טראמפ הוסיף כי הוא "מקווה שהמנהיג קים ג'ונג און ימצא דרך חלופית". 



אתמול, הנשיא טראמפ אמר כי אזהרתו להגיב "באש וזעם" כנגד קוריאה הצפונית אולי לא היתה חריפה מספיק, כך דיווחה רשת CNBC. בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס הזהיר את המשטר של קוריאה הצפונית מפעולות שיובילו להשמדתו. "קוריאה הצפונית חייבת להפסיק לבודד את עצמה ולוותר על שאיפתה לנשק הגרעיני וחייבת להפסיק לשקול כל פעולה שעלולה להוביל לסוף משטרה ולהשמדת עמה", אמר מאטיס.



בנוסף, פורסם כי יפן פרסה סוללת טילי פטריוט להגנה מפני טילים במרכז טוקיו בעקבות המתיחות הגוברת עם קוריאה הצפונית ואיומיה לשגר טילים לעבר גואם, כך דווח ב"דיילי מייל". סוללת פטריוט צולמה סמוך למשרד ההגנה של יפן בבירה לאחר שבכירי ממשל אמרו כי יירטו טילים צפון קוריאנים אם יעברו מעל שטח המדינה.



כזכור, לאחר איום "האש והזעם" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כינתה קוריאה הצפונית את דבריו "ערימה של שטויות", ופרסמה לאחר מכן תוכנית מפורטת למדי של תקיפה אפשרית של טילים על האי גואם באוקיינוס השקט, שנמצא תחת חסות ארצות הברית ומאכלס בסיס צבאי אמריקאי גדול. 

 




קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס



הבוקר, בעיתון ה"גלובל טיימס" הסיני הממלכתי, המזוהה עם השלטון במדינה, נאמר כי "סין תישאר ניטרלית במידה וקוריאה הצפונית תתקוף את ארצות הברית". בעיתון הסיני ציינו עוד כי הם צריכים לשמור על בני בריתם. "אם ארצות הברית והדרום קוריאנים יתקפו ראשונים וינסו להפיל ולבצע שינויים במשטר בצפון חצי האי הקוריאני, סין צריכה למנוע מהם לעשות כך", נכתב במאמר המערכת בעיתון.