המתיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית נמשכת על אף המאמצים הדיפלומטיים. ד"ר גיא פודולר מהחוג ללימודי אסיה באוניברסיטת חיפה התייחס הבוקר (ראשון) לנושא ברדיו 103FM בתכניתם של נסים משעל, לאה גולדין וספי עובדיה. ד"ר פודולר הציג את עמדת הצד הצפון קוריאני: "למרות כל המצבים שמנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און הוביל, הוא עדיין לא ביצע צעד שהביא את האזור להתלקחות ממשית, אך הוא עוצר ואף עתיד להמשיך בתוכנית הגרעין שלו".

 
 

"היה צריך להשלים עם זה שלקוריאה הצפונית יהיה נשק גרעיני כבר לפני שנה. הסנקציות הכלכליות לא עזרו למנוע זאת ויש להתייחס למדינה כמדינה עם נשק גרעיני. ההתלקחות האחרונה בין ארה"ב לקוריאה הצפונית ממש שיחקה לידיים של המנהיג הקוריאני. טראמפ העלה את השיח והציג את קוריאה הצפונית כאיום ממשי לארצות הברית ובכך הציב את קוריאה הצפונית כשווה לארצות הברית".

על הקשר בין קוריאה הצפונית לאיראן סיפר: "הקשר בין קוריאה הצפונית לאיראן קיים וימשיך להתקיים. הצפון קוריאניים לא רואים סיבה להפסיק אותו. האיום של קוריאה הצפונית והאיום האיראני הם איומים שונים ויש להתייחס אליהם ככאלה".

"היו בעבר הסכמים עם קוריאה הצפונית שהופרו בעבר. גם האמריקאים הפרו הסכמים. מדובר על נקודה שברירית ובינתיים הגרעין הכימי של צפון קוריאה ממשיך להתפתח", סיכם המומחה. 
 


עריכה: איתמר זיגלמן