האם מלכת בריטניה, אליזבת ה-2 תלך בעקבות בעלה ותפרוש מתפקידה בעוד מספר שנים? כזכור, בחודש שעבר פרש הנסיך פיליפ לגמלאות בגיל 96. כעת,, על פי דיווח בדיילי מייל,  גורמים בארמון בקינגהאם אומרים כי המלכה שוקלת לעשות מהלך דומה בעוד שלוש שנים, כשתגיע לגיל 95.



המלכה אמנם אמרה כי לעולם לא תוותר על כסאה לטובת בנה, הנסיך צ'ארלס, אולם היא עשויה לנקוט במהלך אחר, שיאפשר לבנה לקבל את כל הסמכויות של המלך, גם מבלי לקבל את התואר. לטענת הגורמים, המלכה תבקש להעביר חקיקה שנקראת חוק מלוכה (Regency Act), שיאפשר לצ'ארלס לשלוט בממלכה המאוחדת גם בלי להיות המלך. על פי הדיילי מייל, אותם גורמים בבית המלוכה אומרים כי ההכנות למהלך כבר מתקדמות בקצב מהיר.



בכיר לשעבר בבית המלוכה אמר כי "מתוך הכבוד הרב שהמלכה רוחשת למוסד המלוכה, היא תרצה להבטיח להיא עשתה הכל למען ארצה ועמה לפני שהיא מעבירה את הכתר". לדבריו, היא מודעת לגילה והיא רוצה להבטיח שכשהזמן יגיע, העברת השלטון תהיה חלקה



בדרך כלל, חוק המלוכה משמש למצבים ספציפיים, בהם כשהמונרך לא יכול למלא את תפקידו, מסיבה בריאותית או מחמת גילו, כלומר הוא קטין. במקרים כאלה החוק מבהיר מי ממלא את מקומו אם הוא חולה, או מי מייעץ לו במידה ומדובר במי שטרם מלאו לו 18.  



הנסיך צ'ארלס, בן 69, הוא בנה הבכור של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, וכמובן יורש העצר. אלא שבכלל לא בטוח שזה מה שהעם הבריטי רוצה. על פי סקר שפורסם בסאן הבריטי בסוף השבוע, רוב הבריטים מעוניינים שבנו, הנסיך וויליאם, יהיה השליט הבא של הממלכה המאוחדת. 51% תומכים בכך שנכדה של המלכה אליזבת יירש אותה בתפקידה, לעומת 22% התומכים בצ'ארלס.