משפחה ישראלית הזמינה מלון בעיירת הנופש ארוזה שבשווייץ דרך האינטרנט. כשהגיעו למלון, בשם "אפרטהאוס פרדייס", הם נדהמו לגלות כי ברחבי המתחם הוצבו שלטים אנטישמיים לחלוטין המופנים במיוחד למבקרים היהודים, כך פורסם היום (שני) ב"ישראל היום". "לאורחינו היהודים: נא להתקלח לפני שאתם נכנסים לבריכה וביציאה ממנה", נכתב בשלט שנתלה בכניסה לבריכת המלון, "אם תפרו את ההוראות, אאלץ לסגור בפניכם את הגישה לבריכה". על השלט אף חתומה אישה בשמה: "תודה רבה על ההבנה, רות תומאן".




השלט האנטישמי בשווייץ. צילום: מתוך חדשות 2
השלט האנטישמי בשווייץ. צילום: מתוך חדשות 2



בנוסף לכך, הבחינו האורחים בתדהמה כי הם רשאים להשתמש במקרר של המלון בשעות מסוימות בלבד. "לאורחינו היהודים: אתם רשאים לגשת למקרר רק בשעות הבאות: 10:00-11:00 בבוקר ו-16:30-17:30 בערב. אני מקווה שתבינו שהצוות שלנו לא אוהב שמטרידים אותם כל פעם".



"היינו בשוק", שחזר אבי המשפחה בשיחה עם חדשות 2, "אף אחד לא ניגש אליה (למנהלת) כי לא רצינו לפתוח בעימות, אבל יום אחרי זה פתאום הגיעה המודעה בכניסה לבריכה שהייתה בכלל מפחידה". לדבריו, הפעם החליטו כן לגשת למנהלת, אך זו לא נמצאה במלון, לכן החליטו לגשת אליה מחר. "זה היה מאוד מוזר", הוא המשיך. "אפילו הגויים לא הבינו. יש כאן קבוצה מאוד נחמדה של יהודים, אין כאן כמעט ישראלים: הרוב מארה"ב, אנגליה ובלגיה וכולם מתנהגים בצורה מאוד מכובדת. זו הייתה תופעה מאוד מוזרה – זו אנטישמיות שלא נחשפנו אליה".



ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הגיב לפרסום וצייץ בטוויטר: "גזענות, איזה דבר מתועב".



סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הזדעזעה מהתקרית והגדירה אותה "גילוי אנטישמי מהסוג הרע והמכוער ביותר". חוטובלי שוחחה עם שגריר ישראל בשווייץ יעקב קידר שעדכן אותה בפרטים ומסר כי השלטים כבר הוסרו. השגריר יפנה למשרד החוץ השווייצרי בבקשה לגינוי. 
לדברי חוטובלי, יש למצות את הדין עם האישה שתלתה את השלטים, ולא להסתפק בהסרת השלטים: "גילויי אנטישמיות באירופה לא פסקו לצערנו ויש לדאוג לכך שבמקרים כאלה הענישה תייצר הרתעה אפקטיבית למי שעדיין מקנן בו החיידק האנטישמי". 

המלון: "אין כוונה אנטישמית"

מנהלת המלון מסרה בתגובה: "השלט הזה הוסר, הוא כבר לא נמצא שם. זה היה שלט מיוחד משום שאני ראיתי בשבת אורחים יהודים ואני בדקתי, הם אפילו לא התקלחו (למרות הנהלים) ולא כלום. יש שלט גדול שמראה היכן המקלחות ואם הם לא קוראים אותו אני צריכה להכין שלט נוסף. רק לשם הבהרה - אני יכולה לומר שאין לי שום בעיה עם אורחים יהודים, באמת שלא, אם היו לי בעיות לא הייתי מקבלת אורחים יהודים".