שלושה ימים אחרי פיגוע הדריסה בשרלוטסוויל, שבוצע ע"י מעריץ של היטלר, מדינה ראשונה בארצות הברית נוקטת בצעדי חקיקה נגד ארגוני הימין הגזעניים הארצות הברית. הסנאט של מדינת אילינוי העביר חוק הקורא למשטרה לסווג קבוצות ניאו נאציות כארגוני טרור. ההחלטה התקבלה בתגובה ישירה לאירועים שקרו בהפגנה של תומכי העליונות הלבנה בוויירג'יניה בסוף השבוע, שגרמו למותו של אדם אחד ולעשרות פצועים.



ההחלטה קובעת כי ניאו נאציזם ולאומניות לבנה ממשיכים להוות איום ללכידות החברה. עוד נאמר בדברי ההסבר לחוק, כי ארגוני ימין קיצוני מגבירים את הניסיונות לפלג את אמריקה ולקדם שנאה.



הסנאטור דן הרמון, שהיה אחד החתומים על החוק, אמר כי "זה הכרחי שנעמוד נגד השנאה, הקנאות והאלימות שגורמים הלאומנים הלבנים וארגונים ניאו נאצים".



הסנאט מתכוון לשלוח עותק של החוק לנשיא דונלד טראמפ, חברי הקונגרס בוושינגטון ולמושל אילינוי, ברוס ראונר הרפובליקני, שספג ביקורת חריפה על כך שלא גינה בתחילה את מותה של הרייט הייר, שנהרגה בווירג'יניה, כפעולת טרור.



בתוך כך, איש הימין האמריקאי, אלכס ג'ונס, שהוא גם אחד המאמינים הגדולים בארצות הברית בתיאוריות קשר ותומך נלהב של דונלד טראמפ, התייחס גם הוא לאירוע בשרלוטסוויל וטען כי "ייתכן שיהודים שמאלנים התחזו לניאו נאצים על מנת להפליל מפגינים תומכי עליונות לבנה".





"הייתי באירועים כאלה", אמר ג'ונס, "רבים מחברי הקו-קלוקס-קלאן נראים כאילו הם נלקחו מהצוות של 'סיינפלד'. הם שחקנים יהודים". ג'ונס הבהיר כי אין לא משהו נגד יהודים באופן כללי, אבל הם יהודים שמאלנים שרותים לגרום לעימות והולכים ומתחפשים לנאצים".