אסון הטבע גבה מחיר כבד: בסיירה לאון ממשיכים היום (שלישי) לאמוד את מספר הקורבנות במפולת הבוץ הקטלנית שאירעה שם אתמול. על פי ההערכות, אלפי אנשים עדיין נעדרים וקיים חשש לחייהם. כ-270 גופות חולצו עד כה מבין ההריסות והשיטפונות וצפויות להיקבר בקבורה המונית בהמשך היום, זאת כדי לפנות שטח בחדר המתים שהקצו במדינה האפריקאית מוכת האסון.



שגריר ישראל בסנגל, פול הירשון, נמצא בקשר עם גורמים בכירים בממשלת סיירה ליאון לצורך תיאום העברת הסיוע הישראלי. בשלב הראשון יירכש על ידי ישראל מזון עבור ניצולי האסון. בהמשך, בתיאום עם השלטונות המקומיים, יועבר סיוע רפואי.



לפחות מאה בתים נפגעו בעיירה הררית, 15 קילומטרים ממזרח לפריטאון ומבנים אחרים הוצפו לחלוטין. מצב חירום לאומי הוכרז במדינה הסובלת ככל הנראה מהשיטפונות החמורים ביותר באפריקה בשני העשורים האחרונים.




אסון הטבע בסיירה לאון. צילום: AFP
אסון הטבע בסיירה לאון. צילום: AFP



נציג הצלב האדום אמר אמש כי עשרות גופות כבר נמצאו אך אין דרך לזהות אותן כעת. "הבעיה הגדולה היא האנשים הרבים שנותרו חסרי בית וזקוקים למחסה, בגדים, שמיכות. אנחנו מנסים לעשות מה שאנחנו יכולים. לעת עתה אנחנו עוזרים לאסוף את המתים".




"הכל נעלם, איבדנו הכל"




הנשיא הכריז כאמור על מצב חירום לאומי ואמר בנאום ששודר בטלוויזיה: "זו טרגדיה בסדר גודל גדול. עלינו לעמוד אחד לצד השני כדי לעזור אחד לשני". "הרשו לי להבטיח לכם כי הממשלה עוסקת באופן מלא במצב, בשיתוף פעולה עם שותפינו אנחנו כבר הקמנו מרכז חירום על מנת לסייע לניצולים.



אלכס קרל, מנהל תוכניות בינלאומיות של הצלב האדום,אמר כי מניין ההרוגים עשוי לעלות והוסיף: "התפשטות מחלות כגון כולרה, טיפוס בטן ושלשולים בעקבות ההצפות היא גם דאגה ענקית".



"הכל נעלם. איבדנו הכל - הבית שלנו, הכל. הבוץ ירד עם המים ולבן שלי לא היה לאן לברוח. מצאנו אותו שוכב בבוץ, הוא היה רק ​​ילד. שאלוהים יעזור לסיירה לאון. מה אנחנו אמורים לעשות עכשיו, בלי כלום?", סיפר אחד הניצולים.