מאיראן, דרך עיראק, תימן, מצרים, ירדן, סוריה, לבנון מדינות המפרץ ועד אלג'יריה, כל אתרי החשדות בעולם הערבי דיווחו היום (שלישי) על מעצרו של השייח' ראאד סלאח על ידי משטרת ישראל. גם ערוצי הטלוויזיה אל-ערביה, אל-ג'זירה ואל-קודס דיווחו על המעצר. הבי.בי.סי הבריטי בערבית דיווח בהרחבה על המעצר, אולם בנה את עיקר הדיווח על הודעותיה של דוברת משטרת ישראל לתקשורת הערבית, לובה סמרי. ערוץ טי-אר-טי הטורקי דיווח אף הוא בהרחבה על המעצר, וציטט את דבריו של סלאח מתוך אולם בית המשפט: "מעצרי הוא רדיפה פוליטית".



ערוץ אל-מנאר הלבנוני, של חיזבאללה, ליווה את הדיווח על מעצרו בכותרת: "האויב הישראלי עצר את שייח' ראאד סלאח". הערוץ ציין בנוסף את דברי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בציוץ בדף הטוויטר שלו, ובו סיפר כי "מדובר בשייח' שהצהרותיו מעודדות טרור ורצח".




ראאד סלאח בהארכת המעצר. צילום: אבשלום ששוני
ראאד סלאח בהארכת המעצר. צילום: אבשלום ששוני



גם הרשתות החברתיות התמלאו בהאשטאג ראאד סלאח. "בוקר טוב לשייח' ראאד סלאח, שהולך לכלא עם ראש מורם", כתב הפובליציסט הפלסטיני-ירדני יאסר זעאתרה. "הוא הולך לירושלים שהוא אוהב, לשומרים שלה, לנשמה שלה, לאדמתה ולמקומות הקדושים לה. לפלסטין מהים עד הנהר. בוקר טוב".




"בן ירושלים הכבושה"




מוסא עליאן מרצועת עזה צירף לפוסט שלו ציור בו סלאח מניף את סמל הניצחון ליד חיילי צה"ל. "כוחות הכיבוש חידשו את מעצרו של אביר מסגד אל-אקצא ובן ירושלים הכבושה, שייח' ראאד סלאח", כתב. פעילי רשת מכל העולם הערבי צייצו בדבר המעצר וליוו את ההתפתחויות – כולל הארכת המעצר.



רדואן אל-אחרס לעג לסיבת המעצר. "הכיבוש מעמיד לדין את השייח' ראאד סלאח ומאשים אותו בהסתה, מאחר והוא קרא את הפסוק 'אל תחשבו את הנופלים למען אללה למתים, לא כי חיים הם', במהלך הלוויותיהם של השהידים ממשפחת ג'בארין".



היו כאלה שכתבו לו שירים ופרסמו אותם כפוסטים עם תמונות השייח' סלאח. בעולם הערבי, נחשב סלאח לאחד מהמגנים על מסגד אל-אקצא – אחד משלושת המסגדים הקדושים ביותר לאסאלם.