נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (רביעי) במסיבת עיתונאים שערך במגדל טראמפ, כי שני הצדדים - המפגינים מהימין ואלה מהשמאל - אשמים במהומות בשרלוטסוויל בסוף השבוע האחרון. הוא הוסיף וגינה את הנהג הדורס, וכינה אותו "רוצח, בושה לעצמו ולמדינה". הוא התייחס לעיכוב בפרסום גינוי לאירועים ואמר שעשה זאת מפני שרצה "לקבל את כל המידע בנושא לפני שיגיב". 



הנשיא הרפובליקני, שספג ביקורת גם ממפלגתו שלו על תגובתו למהומות, טען כי לא חיכה זמן רב עד שפרסם את הודעתו על אירועי שרלוטסוויל ואמר כי רצה לקבל את העובדות. הוא הוסיף כי "האנשים עדיין לא יודעים את כל העובדות לגבי האלימות בווירג'יניה. הייתה קבוצה בצד אחד שהייתה רעה והייתה קבוצה בצד השני שהייתה גם מאוד אלימה. אף אחד לא רוצה לומר את זה, אבל אני אומר זה עכשיו". לצד זאת, הוא גינה את הנהג הדורס ואמר כי הוא "רוצח, בושה לעצמו ולמדינה".


בעקבות דברי טראמפ, חמישה מחברי המועצה שמייעצת לנשיא בתחום הייצור התפטרו. "איננו יכולים לשבת בוועדה המייעצת לנשיא המפגין סובלנות כלפי גזענות וטרור מבית", אמר נשיא איגוד העובדים. 

מנהיג ה-KKK לשעבר בארצות הברית, דיוויד דיוק, הודה לטראמפ על דבריו וכתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו "תודה לך הנשיא טראמפ על דבריך האמיצים והכנים, ועל כך שאמרת את האמת על האירועים בשארלוטסוויל".
כזכור, ביום שני בערב פרסם הנשיא גינוי חריף לצעדת הארגונים המקדשים את העליונות הלבנה, ביניהם הקו קלאס קלאן. לאחר שהאשים "צדדים רבים" באלימות בשבת, שהובילה למותה של אישה אחת ולפציעתם של עשרות נוספים, כינה טראמפ את מפגיני הימין הקיצוני "קבוצות שנאה", בהצהרה רשמית שיצאה מהבית הלבן. 

"אנחנו שווים תחת החוקה שלנו", אמר מנהיג העולם החופשי, שהוסיף: "גזענות היא רעה, ואלו שמעוררים אלימות בשמה הם פושעים ובריונים, כולל הקו קלאס קלאן, ניאו נאצים, אלו המקדשים את עליונות הגזע הלבן וקבוצות נוספות שמדכאות את כל מי שאנו מחשיבים אמריקאים". 

המהומות בסוף השבוע האחרון פרצו בעקבות הפגנת ימין שמחתה על הכוונה להסיר את פסלו של הגנרל הדרומי רוברט אי לי מימי מלחמת האזרחים. במהלך המהומות, נהרגה אישה אחת ועשרות נפצעו. בתוך כך, נפתחה חקירה פדרלית של התאונה. ברשת CNN פורסם כי החשוד שנעצר הוא ג'יימס פידלס בן ה-20.