גלי ההדף בעקבות הפיגוע בווירג'יניה נמשכים: רוברט רייך, שר העבודה בממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, גינה היום (רביעי) את התנהלות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואמר שהיא מביאה להתגברות האלימות בארה"ב, אלימות אותה טראמפ, לטענתו, מנצל. "דונלד טראמפ מנסה להצית מלחמת אזרחים", כתב רייך בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי "המטרה שטראמפ מעולם לא הייתה לקדם חוקי נשק, או לתדלק את השנאה לתקשורת או לשמאל. אלה אולי כלים, אבל מטרתו האמיתי היא בניית כוחו שלו, ולהישאר בעמדת כוח גם אם יתברר שהוא פעל בשיתוף פעולה עם רוסיה כדי להגיע לכוח".



"מלחמת אזרחים קטנה כבר מתנהלת בבית הלבן כאשר סטיב באנון ושליחיו נלחמים בדמויות השפויות יותר בממשל", המשיך רייך ואמר ש"עלינו לקוות שהשפויים ינצחו במלחמת האזרחים בבית הלבן, עלינו לקוות שהשפויים יצליחו למנוע את מלחמת האזרחים שטראמפ ובאנון לדרדר את ארה"ב אליה". רייך התייחס בדבריו לנאומו של טראמפ, בו הוא גינה את "הקיצונים משני הצדדים" במהלך ההפגנות בשארלוטסוויל, וירג'יניה, והפיגוע שנערך במהלכן, בהן פעיל ניאו נאצי דהר ברכבו אל עבר הפגנת שמאל, הרג מפגינה ופצע 19 נוספים.



בנאומו של טראמפ, הוא אמר כי "האנשים עדיין לא יודעים את כל העובדות לגבי האלימות בווירג'יניה. הייתה קבוצה בצד אחד שהייתה רעה והייתה קבוצה בצד השני שהייתה גם מאוד אלימה. אף אחד לא רוצה לומר את זה, אבל אני אומר זה עכשיו". לצד זאת, הוא גינה את הנהג הדורס ואמר כי הוא "רוצח, בושה לעצמו ולמדינה". במהלך ההפגנות, שמתרחשות לאור כוונת וירג'יניה להסיר את פסלו של מפקד צבא הקונפדרציה במלחמת האזרחים האמריקאית הגנרל רוברט אי לי, נצפו מפגיני הימין נושאים דגלים עליהם צלבי קרס וקוראים "היהודים לא יחליפו אותנו".



בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ביקרה במרומז את דברי מנהיג העולם החופשי, כשאמרה כי היא "לא רואה שום דמיון בין אלה שמציגים השקפות פאשיסטיות לבין אלה שמתנגדים להם".