נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פיזר את שתי ועדות הייעוץ לעסקים שלו היום (רביעי), לאחר שמספר מנכ"לים של חברות גדולות התפטרו מהן במחאה על דבריו כי האשמה באלימות בשארלוטסוויל שבמדינת וירג'יניה לא מוטלת רק על הלאומנים הלבנים אלא גם על מפגיני השמאל שהתעמתו עימם.
טראמפ הודיע על פיזור וועדות הייעוץ לאחר שאינגה טולין, מנכ"לית חברת 3M, הפכה לאחרונה שהתפטרה מ"מועצת התעשייה האמריקאית" של טראמפ, בעוד ש"פורום האסטרטגיה והמדיניות"  שלו התפזר מרצונו החופשי. "במקום להפעיל לחץ על אנשי העסקים של מועצת התעשייה ופורום האסטרטגיה והמדיניות, אני מסיים את פעילות שניהם", כתב טראמפ בטוויטר.


 



במהלך מסיבת עיתונאים סוערת בני יורק ביום שלישי, אמר טראמפ כי "ישנה אשמה בשני הצדדים" לאלימות בשארלוטסוויל וכי ישנם "אנשים טובים מאוד" בקרב המפגינים בשני המחנות. סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, שקיצר את ביקורו במדינות אמריקה הלטינית, אמר במסיבת עיתונאים בצ'ילה כי: "אני עומד לצד הנשיא ואני עומד מאחורי דבריו".
 

כזכור, במהלך עימותים בין פעילי ימין קיצוני ותנועת ה-K.K.K. לבין מתנגדיהם ביום ראשון, דהר כלי רכב לעבר מפגיני השמאל וגרם למותה של מפגינה ולפציעתם של 19 מפגינים נוספים.