"לא מתחרט", כך התבטא היום (חמישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתגובה לביקורת נגדו על רקע הסערה הענקית שמתחוללת בארה"ב בשבוע האחרון, בעקבות הגינוי הרפה של הנשיא את הימין הקיצוני והניאו נאצי. זאת לפי מקורביו שביקרו אותו במגדלו בניו יורק, שם הוא שוהה כבר יומיים ברציפות. עוד אמרו מקורביו, כי התקשורת מתייחסת אליו בחוסר הוגנות אך הודו כי "הצללים הפכו קודרים יותר בשבוע הזה". בשבוע הבא אמור הנשיא לחזור לוושינגטון. 



כזכור,ביקורת רבה נמתחה על הנאום שנשא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאחר האירועים הקשים בעיר שרלוטסוויל שבווירג'יניה, בהם מותם של שלושה מפגיני שמאל מידי פעיל ימין, שדהר במכוניתו לעבר הפגנת תמיכה בהסרת פסלו של הגנרל רוברט אי. לי, ממנהיגי הקונפדרציה במלחמת האזרחים האמריקאית. אנשי ציבור רבים טענו כי טראמפ נמנע לגנות באופן מפורש את התקיפה והתייחס ל"אלימות משני הצדדים" בלבד.



 מפגינים בשרלוטסוויל. צילום: AFP
מפגינים בשרלוטסוויל. צילום: AFP

"הנשיא צועד קדימה ללא חרטה", אומר אחד מהם לרשת CNN, שמאמין כי התקשורת והאליטות של החוף המזרחי התייחסו באופן לא הוגן להתבטאויות הנשיא על אירועי שרלוטסוויל. הוא הוסיף כי טראמפ נמצא באותה עמדה בה הוא היה במהלך רגעים מאתגרים בקמפיין הנשיאותי המוצלח שלו. 
 
חלק מעוזריו של טראמפ אמרו כי הם מזועזעים מדברי הנשיא. אבל הרגש הנפוץ יותר בקרב עוזריו היה דאגה, הן על דבריו של הנשיא והן על חוסר יכולתו העקבי להישאר תחת מסר אחיד. 

אבל למרות חרדות אלו, לא נראים סימנים של עריקה מן המעגל הפנימי של טראמפ, ואף אחד מממשל טראמפ - כולל היועצים היהודיים הבכירים גארי כהן וג'ראד קושנר - לא הודיע על התפטרותו.