מוסדות הקהילה היהודית בברצלונה נסגרו אתמול בעקבות הפיגוע הרצחני במרכז העיר, ובקהילות יהודיות נוספות ברחבי אירופה הביעו חשש מגל טרור שיתמקד באתרים יהודים. רבה של ברצלונה, הרב מאיר בר חן, אמר אתמול: "בתי הכנסת סגורים, אין תפילות, יש סריקות בלתי פוסקות של אנשי ביטחון. לפני שלושה שבועות כבר קיבלנו התראה שנהיה זהירים. לא להסתובב  איפה שיש קהל רב".

בקהילה הדגישו כי לא קיבלו הנחיות מיוחדות ממשרד החוץ הישראלי לגבי אבטחה, אך החליטו לסגור את מוסדות הקהילה והם מקווים שהם ייפתחו כבר היום, בהיעדר אירועים חריגים.
במדינות נוספות ברחבי אירופה, בהן  צרפת ובריטניה, עוקבים בקהילות אחר המתרחש והביעו דאגה מניסיון לחקות את האירוע בברצלונה ולפגוע ביהודים ברחבי היבשת.

ישראלים רבים היו עדים לפיגוע הדריסה בלה רמבלה בברצלונה, מהרחובות המתויירים בעיר הקטלונית.  במסעדת מכבי הממוקמת ברחוב  סיפרו כי סועדים רבים היו במסעדה כשהמכונית המסחרית דרסה עשרות בני אדם. "הייתה בהלה בשדרה ונראו המראות קשים, אבל הישראלים שהיו אצלנו לא נפגעו", ציינו במסעדה.
רן אלתרמן  סיפר:  "ישבנו במסעדה ופתאום אני רואה אנשים שנכנסים פנימה בסערה. אנחנו עם ילדים, אז הכנסנו אותנו לעומק המסעדה. נסענו לחופש כדי להתרחק מפיגועים וקיבלנו את זה פה". שאול חמו שמתגורר בברצלונה אמר שראה את הפיגוע ממקום עבודתו. "יש לי משרד סמוך", סיפר.  ראיתי פאניקה אדירה".
ליסה, ישראלית ששוהה בעיר עם בעלה וילדיהם, סיפרה: "בדיוק כשבעלי ואני  עמדנו במעבר חצייה בא רכב במהירות ודרס המון אנשים. ראינו את זה מאחורינו והתחלנו לרוץ. שמענו צרחות, אנשים רצו בטירוף לתוך המלונות,  החנויות  והמסעדות.  זה היה בדיוק מחוץ למלון שלנו - אז חזרנו לשם ".