נשיא סוריה בשאר אל אסד הצהיר היום (ראשון) כי המזימה של המערב להפילו סוכלה בהצלחה. בנאום טלוויזיוני שנשא אסד, הוא אמר כי אחרי שש וחצי שנות לחימה במלחמת האזרחים "הקרב ממשיך, ואפילו ניתן לדבר על ניצחון". הוא הוסיף כי בנות בריתו רוסיה, איראן וחיזבאללה בלבנון סייעו מאוד לצבאו.
"תמיכתם הישירה בתחום הפוליטי, הכלכלי והצבאי, נתנה לנו יתרון יחסי בשדה הקרב וצמצמה לנו את האבידות בנפש ואת עלויות המלחמה", אמר נשיא סוריה. בנוסף הדגיש כי "איראן העניקה לנו ציוד ואמל"ח ללא גבולות. בפרקי ההיסטוריה יכתבו על פוטין, נסראללה וחמינאי".

דגל סוריה בחאלב. צילום: רויטרס
 
צבא סוריה בעיר תדמור. צילום: רויטרס



כמו כן, הוא ציין כי התיווך הרוסי להשגת הפסקת האש במדינה התקבל בברכה בארצו, והם מבקשים להרחיבו לכל המדינה בתקווה לסיום מרחץ הדמים שהגיע כתוצאה מהתקוממות המורדים נגדו. "יש לנו אינטרס ברור בהצלחת היוזמה הזאת", אמר והוסיף כי "איבדנו את טובי בנינו ואת התשתיות שלנו, אבל הרווחנו חברה יותר בריאה ומאוחדת".

אסד גינה את היוזמה האמריקאית ליצור "אזורים בטוחים" בארצו, אותה הציע הנשיא דונלד טראמפ לפני מספר חודשים. על כך אמר כי "הדבר יספק הגנה לטרוריסטים".

הפצצות בחלב, סוריה. צילום: רויטרס


לפני כשבוע וחצי, דווח כי הממשלה הסורית ובעלות בריתה שחררו את אל סוחנה, שהינה העיר הגדולה האחרונה במחוז חומס שהייתה בידי ארגון דאעש, כך לפי ארגון סורי לזכויות אדם. העיר נמצאת כ-50 קילומטר מהגבול המנהלי של מחוז דיר אל-זור, אשר נמצא כמעט כולו תחת שליטה ארגון הטרור.

בתוך כך, פורסם בשבוע שעבר כי ארה"ב קיבלה את השגותיה של ישראל בנוגע להסכם הפסקת האש בדרום סוריה. כך דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" הלונדוני, מפי מקורות מדיניים בישראל. בדיווח נאמר, כי האמריקאים נענו בנוסף להשגות הנוגעות להקמת אזור החיץ על הגבול של סוריה עם ישראל ועם ירדן. המקורות הוסיפו כי האמריקאים ציינו בפני ישראל כי הם יפעלו לתקן את ההסכם באופן שיימנע מכוחות איראניים או כוחות הנאמנים להם (הכוונה לחיזבאללה ומיליציות שיעיות אחרות–י.ע.), להגיע לאזורים אלה. המקורות לא הסבירו איך בדיוק ימנעו מהכוחות האיראנים להיות נוכחים בדרום סוריה, אולם הבהירו כי ישראל ביקשה שהם יהיו במרחק של 20 ק"מ מרמת הגולן.
 
בדיווח נאמר עוד, כי ישראל וירדן ערכו שיחות סודיות בעמאן ובאחת מבירות אירופה, עם ארה"ב ורוסיה מתחילת יולי, במהלכן הציגה ישראל בפני שתי המעצמות "השגות רבות", מאחר וושינגטון ומוסקבה לא הביעו עניין מהרחקת איראן מהגבול. בפגישות אלה השתתפו דיפלומטים וגורמי ביטחון משלוש המדינות.