גורמים בוושינגטון טענו כי בתו של נשיא ארה"ב, איוונקה טראמפ, ובעלה, ג'ארד קושנר, סייעו בקבלת ההחלטה להדיח את היועץ האסטרטגי הבכיר סטיב באנון מתפקידו, וזאת על רקע חששם מפגיעה ביחסים שלהם עם הקהילה היהודית, בעקבות תגובותיו של הנשיא לאירועי שרלוטסוויל. מקורבים לבאנון סיפרו כי הוא מתכנן להקים רשת טלוויזיה שתתחרה ב"פוקס", ותצא "למלחמה גרעינית" נגד בני הזוג טראמפ־קושנר. 
 
במהלך הסערה סביב גינויו של הנשיא את המפגינים נגד הגזענות בווירג'יניה ותמיכתו לכאורה בפעילי הימין הקיצוני, שהו טראמפ וקושנר עם ילדיהם בחופשה בוורמונט, אולם מקורות בוושינגטון טענו כי אף שהם לא נראו בציבור, השניים היו מעורבים באופן פעיל במהלך שהביא לסיום כהונתו של באנון, המזוהה עם הימין הקיצוני ומי שנחשב למנוע האידיאולוגי מאחורי הנשיא. 
 
"ג'ארד ואיוונקה סייעו לדחוף אותו (באנון) החוצה", אמר אחד הגורמים ל"דיילי מייל" ולאתר המגזין "פיפל". "הם היו מודאגים כיצד יראו אותם בקהילה היהודית". הסיבה לכך, טען הגורם, הייתה הרב הסקל לוקשטיין, שגייר את איוונקה טראמפ ופרסם מכתב שבו הוא מגנה בתקיפות את הצהרותיו של הנשיא על אירועי שרלוטסוויל.
 

גורם נוסף ציין כי הפיטורים של באנון "שינו את הכל" וכי המהלך הדרמטי נעשה "כדי להציל את הנשיאות" של טראמפ. הוא הוסיף כי לנשיא יש "שבועיים עד שלושה כדי להציל את הדברים או שהסיפור גמור". 

איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר. צילום: רויטרס
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר. צילום: רויטרס

 
בבית הלבן הכחישו את הדיווחים על התפקיד שמילאו איוונקה ובעלה וטענו כי עזיבתו של באנון התקבלה על ידי הנשיא ולאחר המלצה מצדו של ראש הסגל החדש, ג'ון קלי.
 
באנון שב כבר בסוף השבוע לנהל את האתר השמרני "ברייברט", השופר של האלט־רייט, שאותו סייע להקים, אולם מתברר כי הוא לא מתכוון לעצור שם. אתר החדשות "אקסיוס" דיווח כי באנון, לשעבר מפיק בהוליווד, סיפר לחבריו כי הוא שואף להקים רשת חדשות שתתחרה ב"פוקס", שאותה הוא רואה כמתונה מדי. 
לפי המקורבים, באנון מתכוון לנהל "מלחמה גרעינית" נגד מי שכינה את "הדמוקרטים באגף המערבי", ובהם קושנר ואיוונקה טראמפ, היועץ הכלכלי גארי כהן וסגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול, וייתכן שאף יצא נגד יו"ר בית הנבחרים פול ריאן.
 
בתוך כך, טראמפ המשיך ביום שבת בערב לגלות את יחסו האמביוולנטי כלפי המפגינים נגד הגזענות, כאשר התייחס להפגנות שנערכו בבוסטון. בציוץ ראשון הוא כתב כי "נראה שיש מסיתים רבים נגד המשטרה בבוסטון. השוטרים נראים קשוחים וחכמים! תודה לכם". 
 
יחד עם זאת, לאחר שהתברר כי ההפגנות עברו בשקט יחסי, הוא שינה את הטון. "המדינה הנהדרת שלנו הייתה מפולגת במשך עשורים. לפעמים צריך מחאה כדי להבריא ואנחנו נבריא ונהיה חזקים יותר מאי פעם!", צייץ. "אני רוצה לשבח את המפגינים הרבים בבוסטון שדיברו נגד צרות אופקים ושנאה. המדינה שלנו תתאחד בקרוב!". הציוץ כלל גם שגיאת כתיב מביכה, כאשר טראמפ כתב "עקב" (heel) במקום "להבריא" (heal), ובהמשך תיקן את הטעות.
 
בתוך כך, אף שנרשמו עימותים ספורים בין שוטרים לבין מפגינים מקרב מתנגדי הגזענות, שגם כללו השלכת שתן לעבר אנשי המשטרה, שיבח ראש עיריית בוסטון מרטי וולש את היום המורכב, שבמהלכו הגיעו 30 אלף בני אדם כדי למחות נגד עצרת של הימין הקיצוני. "אני רוצה להודות לכל האנשים שהגיעו כדי לשלוח מסר של אהבה- לא שנאה, ולכל מי שהגיעו והביעו את עצמם באופן כה חיובי ונהדר".