ליקוי חמה מלא, אחת מתופעות הטבע המרהיבות שניתן לצפות בהן,התרחש הערב (שני) בארצות הברית מחוף לחוף. לקראת האירוע, במדינה הכינו מיליונים את המשקפות המוקהות, במטרה למצוא את הזווית הטובה ביותר כדי לצפות בליקוי המלא. במדינת אורגון שבצפון-מערב ארצות הברית, כבר החלה תנועה גדולה בכבישים לכיוון מרכז המדינה, שם הליקוי נראה במלוא הדרו, נהירה שהביאה לריקון של תחנות הדלק בערי הספר במדינה.

 
 
צפייה בליקוי חמה מלא עלולה להיות מסוכנת מאוד לעיניים, שכן מעט השמש שכן נראית מחוץ לקו הירח המסתיר אותה, מסנוורת מאוד. בסוכנות החלל האמריקאית נאס"א הזהירו את האזרחים מרכישת כל מיני אמצעים שאמורים לסייע בצפייה בליקוי, אבל למעשה עלולים לסכן אותם. 
 
צופים בליקוי חמה בארה"ב. צילום: AFP
צופים בליקוי חמה בארה"ב. צילום: AFP


מלבד האזרחים הרבים שצופים בתופעה השמיימית, בזמן הליקוי מופנים אל השמיים אלפי טלסקופים של מדענים, ארגונים ומכוני מחקר, כדי לחזות ולנצל את ההזדמנות הנדירה להצצה מעמיקה יותר אל מרחבי היקום.

השלב הראשוני של ליקוי החמה. צילום: AFP
השלב הראשוני של ליקוי החמה. צילום: AFP


כדי לעבד באופן מהיר ויעיל את כמות הנתונים האדירה אשר נאספה, מכוני חקר אקלים וחלל מהמובילים בעולם, ביניהם גם NASA, השתמשו בטכנולוגית הקישוריות של חברת מלאנוקס. 
 
 ליקוי החמה. צילום: AFP
ליקוי החמה. צילום: AFP
 
לרגל האירוע, יצרה החברה סרטון הצדעה ליום הייחודי, המצביע על זווית פוטנציאלית מסקרנת ומפתיעה אשר עלולה להיחשף בזמן הצפייה על מרחבי היקום העמוקים ביותר.