מבוכה ליורש העצר של דנמרק, הנסיך פרדריק, אחרי שלא התאפשר לו להיכנס לפאב בעיר בריסביין שבאוסטרליה. הסיבה: הנסיך לא היה יכול להציג את תעודת הזהות שלו המאשרת כי גילו מעל 18, כפי שדורש החוק המקומי. לפי הפרסומים באוסטרליה, הנסיך (49), בנה הבכור של המלכה מרגרטה השנייה, הגיע בשישי לפני חצות לפאב ג'ייד בודהה בבריסביין עם פמלייתו, אולם לתדהמתם לא התאפשר להם להיכנס למקום מאחר שלא היו ברשותם תעודות הזהות.



הקבוצה עזבה את המקום, אולם שבה לאחר כרבע שעה עם שבעה שוטרים מקומיים שהשתייכו לצוות המאבטח את הנסיך והם אישרו את זהותו של יורש העצר. השוטרים הבטיחו למנהלי הפאב כי יש להם אישור מהרשויות להתיר את כניסת הקבוצה מאחר שמדובר באורחים רבי־דרג זרים.



לפי חוקים חדשים במדינת קווינסלנד שנכנסו לתוקף בחודש שעבר, כל הנכנס למקומות בילוי ליליים אחרי עשר בלילה חייב לשאת עמו תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון - ואלה נסרקים במכשיר מיוחד.



פיל הוגאן, בעלים של פאב סמוך שהגיע למקום כדי לסייע לפתור את המחלוקת, תקף את החוק החדש וציין כי על אורחים זרים כמו הנסיך להיות פטורים מההוראה. "החוק מטופש. תמיד חשבנו שהוא יהיה סיוטי", אמר. "מה שקרה לנסיך הוא רק קצה הקרחון. זה קורה כל הזמן לאנשים רגילים".



הנסיך הדני הגיע לאוסטרליה כדי להשתתף בתחרות שיט יאכטות. מי שלא הצטרפה אליו הייתה רעייתו, הנסיכה מארי, ילידת אוסטרליה, שאותה הכיר יורש העצר, איך לא, בפגישה בפאב במהלך אולימפיאדת סידני בשנת 2000.