נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא הלילה (שלישי) נאום מיוחד לאומה האמריקאית בו הציג את תוכניתו למלחמה באפגניסטן. בנאומו, שנערך בבסיס צבאי בווירג'יניה הצהיר טראמפ כי ההשלכות של נסיגה חפוזה מאפגניסטן בלתי מתקבלות על הדעת והייתה יוצרת ואקום שהטרור היה ממלא את מקומו. "האינסטינקט הראשוני שלי היה לסגת משם, אך לאחר שבתור נשיא למדתי את הנושא מקרוב, הגעתי למסקנות שונות לגבי האינטרסים שלנו במקום"
מוקדם יותר, דווח ברשת החדשות CNN כי טראמפ אישר שליחת 4000 חיילים אמריקאים נוספים לאפגניסטן שיווספו לכוחות המונים כיום כ-8400 חיילים. בנאומו, סירב טראמפ לנקוב במספרים המדויקים.




הכוחות האמריקאים באפגניסטן. צילום: רויטרס


נשיא ארצות הברית הוסיף בנאומו כי מדינתו מתכוונת לפתח ברית אסטרטגית עם הודו על מנת שתסייע לפיתוחה הכלכלי של אפגניסטן. כמו כן, דיבר טראמפ כי גם פקיסטן תוכל להרוויח משיתוף פעולה עם מאמציה של ארצות הברית באפגניסטן. "פקיסטן מהווה חוף מבטחים לכאוס, אלימות וטרור. האיום ממנה הוא גרוע יותר מאחר והיא והודו הן שתי מעצמות גרעיניות שהמתיחות ביניהן יכולה להביא לכדי קונפליקט", אמר.

צבא ארה"ב באפגניסטן. צילום: רויטרס


לקראת סיום נאומו הצהיר טראמפ כי "תמיכתה של ארצות הברית היא לא צ'ק פתוח, סבלנותינו אינה בלתי מוגבלת", והוסיף: "ממשלת אפגניסטן צריכה לשאת בעול הפוליטי, הכלכלי והצבאי. נישאר עם עיניים פקוחות למצב".