מלך ירדן עבדאללה השני, ונשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, קראו הבוקר (שלישי), במהלך ביקור רשמי של הנשיא הטורקי בממלכה ההאשמית, לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים במסגרת לוח זמנים מוגדר, במטרה להגיע לפתרון שתי המדינות. בתוך כך, הם גם הדגישו את החשיבות בהגעה ל"פתרון מדיני למשבר בסוריה, לשים קץ לסבל ולאלימות, ולאפשר את שיבת הפליטים למדינה", כך לפי העיתון אל חייאת.



המנהיג הטורקי הגיע לעמאן בהזמנת ארמון המלוכה הירדני לרגל ציון יום השנה ה-70 לכינון היחסים בין המדינות. בשיחות בין שני המנהיגים הם חזרו על החשיבות של מציאת פתרון לנושא הפלסטיני, כנושא מרכזי במזרח התיכון, וקראו לשוב ולפתוח במו"מ רציני ואפקטיבי שיסיים את הסכסוך, על בסיס פתרון שתי המדינות, כאמור. לדבריהם, התהליך צריך להתנהל על פי לוח זמנים ברור, המבוסס על יוזמת השלום הערבית


המהומות בהר הבית. המנהיגים גינו כל ניסיון לשנות את המצב באל אקצא. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
המהומות בהר הבית. המנהיגים גינו כל ניסיון לשנות את המצב באל אקצא. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


בנוסף, הם גינו כל ניסיון לשנות את המצב המשפטי וההיסטורי במסגד אל אקצא, כמו גם את הפעולות החד צדדיות המאיימות על זהותה של ירושלים המזרחית, והזהירו כי ניסיון כזה עלול לערער את השלום והיציבות באזור ובעולם.

ארדואן אף הדגיש את חשיבותה של האחריות ההאשמית על האתרים הקדושים לאסלאם בירושלים, וטען כי ארצו תומכת בתפקידה של ירדן בהגנה על המקומות הקדושים בעיר, ותמשיך לסייע למדינתו של עבדאללה על מנת למנוע הישנות של התקפות והפרות שהתרחשו בעבר באזור.

כמו כן, במהלך הפגישה הם ביקשו להרגיע את המצב בסוריה באמצעות הפסקת אש כוללת, הדגישו את הצורך של הקהילה הבינלאומית לשאת באחריות למשבר בסוריה, ואף שיבחו את הצלחת השיחות בין ירדן, ארה"ב ורוסיה, שהובילו להפסקת האש בדרום המדינה, במהלך שמהווה צעד לקראת הפחתת ההסלמה באזור. בתוך כך, הם הדגישו כי מאמצים אלה הם חלק מיוזמה רחבה יותר לסיים את כל מעשי האיבה ולהגיע לפתרון המקובל על העם הסורי.