"הם אנשים רעים ולא ישרים, לא מאמין שהם באמת אוהבים את מדינתנו", כך תקף הלילה (רביעי) את התקשורת האמריקאית, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בנאום שנשא בעצרת עם תומכיו בעיר פיניקס שבמדינת אריזונה. טראמפ טען במתקפה חריפה כי התקשורת היא האשמה בפילוג בחברה האמריקאית והגן על התבטאויותיו לאחר האירועים בשארלוטסוויל שבווירג'יניה לפני כשבוע וחצי.
"גיניתי את הנאו-נאצים והקו קלאס קלאן, את כולם, אז מה הם אמרו בתקשורת? הוא גזען, היה צריך לעשות זאת קודם", אמר נשיא ארצות הברית לקול תשואות הקהל המשולהב בעצרת, שצעק "CNN sucks".

מחאות מחוץ לעצרת בה נאם דונלד טראמפ בפיניקס. צילום: רויטרס
"אנחנו בונים את החומה, אמנם הדמוקרטים לא רוצים שנעשה זאת, אך תאמינו לי, גם אם נצטרך להשבית את הממשלה במדינה, אנחנו נבנה אותה", אמר טראמפ בהתייחסות ראשונה מזה זמן רב לחומה אותה הבטיח לבנות בגבול מדינתו עם מקסיקו.

הנשיא דיבר גם על שיפור אפשרי במתיחות עם קוריאה הצפונית וציין כי מנהיג המדינה המסוגרת קים ג'ונג און "מתחיל אולי לכבד אותנו", הוא הביע תקווה לשינוי: "אולי, משהו חיובי יכול לצאת מהמצב".

טראמפ בעצרת בפיניקס. צילום: רויטרס

מחוץ למתחם בו נאם טראמפ, הפגינו מאות מתנגדים לנשיא שזעקו "בושה" ו"לא לאמריקה פאשיסטית". המשטרה במקום פיזרה אותם באמצעות שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

אתמול, נשא טראמפ נאום מיוחד לאומה האמריקאית בו הציג את תוכניתו למלחמה באפגניסטן. בנאומו, שנערך בבסיס צבאי בווירג'יניה הצהיר טראמפ כי ההשלכות של נסיגה חפוזה מאפגניסטן בלתי מתקבלות על הדעת והייתה יוצרת ואקום שהטרור היה ממלא את מקומו. "האינסטינקט הראשוני שלי היה לסגת משם, אך לאחר שבתור נשיא למדתי את הנושא מקרוב, הגעתי למסקנות שונות לגבי האינטרסים שלנו במקום"

מוקדם יותר, דווח ברשת החדשות CNN כי טראמפ אישר שליחת 4000 חיילים אמריקאים נוספים לאפגניסטן שיווספו לכוחות המונים כיום כ-8400 חיילים. בנאומו, סירב טראמפ לנקוב במספרים המדויקים.