מפציצים רוסיים טסו היום מעל חצי האי הקוריאני, במקביל לתרגיל שמקיימות ארצות הברית וקוריאה הדרומית, אשר גרם לזעם בקרב ממשלת קוריאה הצפונית. במהלך הטיסה הם עברו מעל האוקיינוס השקט, הים של יפן, הים הצהוב ומזרח ים סין. מספרם של המטוסים לא נמסר על ידי הקרמלין.



באירוע לקחו חלק מטוסים בעלי יכולות מתקדמות לאיסוף מודיעין, שעברו מעל למים בינלאומיים. בתוך כך, בתדרוך שהעבירה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, לעיתונאים רוסים, היא אמרה כי "ארה"ב וקוריאה הדרומית, המקיימות תרגיל צבאי גדול ביותר, לא מסייעות להפחית את המתחים בחצי האי הקוריאני". היא הוסיפה כי "אנו קוראים לכל הצדדים לנקוט בזהירות מרבית. בהתחשב בהצבת הנשק באזור, כל מהלך נמהר או אפילו אירוע בלתי מכוון עלול לעורר עימות צבאי".



התמרון המשותף של ארה"ב וקוריאה הדרומית. צילום: AFP
התמרון המשותף של ארה"ב וקוריאה הדרומית. צילום: AFP



מטוסי הטופובלב הרוסים מדגם 95MS היו מלווים במטוסי קרב מסוג סוחוי-35S ומטוסים מדגם A-50, שנועדו לעקוב אחר מטרות אוויריות וקרקעיות בטווח ארוך. 


לאחר ההתרחשויות משרד הביטחון הרוסי הודיע כי "המטוסים חגו באזור על פי תכנית מוגדרת וקבועה, שבמסגרתה הם מבצעים טיסות מעל מים נייטרלים מעל האוקיינוס האטלנטי, הארקטי, השקט והים השחור, מבסיסים ומשדות תעופה טקטיים".

כזכור, התרגיל של הצבא האמריקאי וזה של קוריאה הדרומית החל ביום שני האחרון, ויצר זעם בקרב פיונגיאנג, שהגדירה אותו כ"צעד חסר אחריות". התרגול, שקיבל את השם "אולצ'י להגנה על החירות" מבוסס בעיקר על סימולציות ממוחשבות של קרבות מדומים מול קוריאה הצפונית, ויימשכו עד סוף החודש. בפיונגיאנג הגדירו את התרגיל כ"חזרה גנרלית לפלישה שעשויה להצית 'מלחמה גרעינית' באזור".

נשיא קוריאה הצפונית, מון ג'אי-אין, טען כי התרגילים המשותפים לא מיועדים להגברת המתיחות עם השכנה מצפון. "הם מתקיימים מידי שנה והמטרה שלהם היא הגנתית בלבד", הסביר.