נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח הלילה (חמישי) עם מקבילו המצרי, עבד אל פתאח א-סיסי, כך נמסר ממשרדו של נשיא מצרים. טראמפ אמר לבן שיחו כי הוא מעוניין לפתח את היחסים בין שתי המדינות, ולהתגבר על המכשולים שעלולים לפריע להם.



בהצהרה מארמון הנשיאות בקהיר, נמסר כי "הנשיא א-סיסי קיבל שיחת טלפון מהנשיא טראמפ, שאישר את חוזק הידידות בין מצרים לארצות הברית והביע את רצונו להמשיך לפתח את היחסים ולהתגבר על המכשולים שעלולים להשפיע על היחסים".



השיחה בין שני המנהיגים באה בעקבות מתיחות בין שתי המדינות, לאחר שארצות הברית ביטלה העברת סיוע למצרים בסך 95 מיליון דולר וכן הקפיאה סיוע נוסף בסך 195 מיליון דולר, בגלל שקהיר לא עמדה בהתחייבויותיה לכבד את זכויות האדם והדמוקרטיה.  



שלשום ביטל שר החוץ המצרי, סמח שוכרי, פגישה עם המשלחת האמריקאית למזרח התיכון, בראשות ג'ארד קושנר. המשרד לא נתן סיבה לביטול הפגישה אולם  ההודעה נמסרה על רקע הביקורת שהטיחה קהיר על ההחלטה האמריקאית לעצור את הסיוע הצבאי למצרים.



ההחלטה האמריקאית התקבלה בקהיר באכזבה. שם אמרו כי עלולה להיות לה השפעה שלילית על האינטרסים המשותפים של שתי המדינות. "מצרים רואה במהלך כשיפוט גרוע של היחסים האסטרטגיים בין וושינגטון לקהיר במשך עשרות שנים, וכי היא מדגימה חוסר הבנה של חשיבות התמיכה ביציבות במצרים".