זה נראה משהו מתוך סרט של ג'יימס בונד או משימה בלתי אפשרית, אבל בארצות הברית טוענים כי נפלו קורבן למתקפה לא קונבנציונלית. מחלקת המדינה בוושינגטון מאמינה ששמיעתם של 16 דיפלומטים אמריקאים שהוצבו בקובה נפגעה בגלל מכשיר קוליים שהוצבו בתוך מגוריהם בהוואנה או מחוצה להם.



על פי גורמים במחלקת המדינה, המתקפה הלא שגרתית החלה בנובמבר האחרון, גרמה לפגיעה מוחית קלה אצל חלק מהנפגעים, וייתכן ששניים מהם איבדו משיעה באופן קבוע. עוד נמסר, כי ייתכן שהמתקפה הופנתה גם כלפי דיפלומטים קנדיים ומשפחותיהם, שדיווחו על תסמינים דומים בחודש יוני.



דוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאוורט, אמרה כי "אנחנו יכולים לאשר כי 16 אנשי השגרירות חוו תסימנים מסוימים". לדבריה, הנפגעים קיבלו טיפול רפואי בארצות הברית ובקובה וחלק מהם החליטו להישאר בהוואנה. 

מומחים אומרים שהשאלה היא לא באיזה סוג של נשק נעשה שימוש, אלא האם בכלל נגרם נזק. לטענתם, נשק קולי מביא לתוצאות עקביות. אחרים שמטילים ספק בסיפור מייחסים זאת לכך שבאותה תקופה בה אירעה המתקפה פעלו קובה וארצות הברית לשיפור היחסים ביניהן, לאחר שהנשיא אובמה החליט להסיר את האמברגו בן 50 השנה על האי שמדרום. למה לבחור ברגע הזה כדי לבצע בפעולה כזו?, תוהים הספקנים.