ניצני התנגדות לתנועת החרם באירופה: עיריית פרנקפורט צפויה להעביר חוק היסטורי המוציא מהחוק מימון עירוני ושימוש במבנים ציבוריים של תנועת ה-BDS הפועלת להחרמת מדינת ישראל. סגן ראש עיריית פרנקפורט ומי שמחזיק בתיק האוצר בעיר, אובה בקר, אמר ל'ג'רוזלם פוסט' כי "תנועת ה-BDS לא רק שמייצגת את הטיעון של 'לא לקנות מיהודים' של התנועה הנאצית מעברה של גרמניה, אלא היא גם מושתתת על אותה קרקע רעילה שמזהמת את החברה באותה הדרך בדיוק".
"BDS תוקפת את בסיס הלגיטימיות של המדינה היהודית ומפיצה אנטישמיות בטענה של אנטי ציוניות", הוסיף בקר, "בעקבות זאת, החלטנו לאסור כל מימון ציבורי לפעילות כלשהי של הקבוצה או יחידים ממנה שתומכים בתנועה האנטישמית. אנחנו גם קראנו לבעלי דירות שלא להשכיר להם דירות וחדרים".

הפגנות ה-BDS בפריז. צילום: AFP


הצעת החוק תועבר לפרלמנט העיר להצבעה. בקר אמר כי ההצעה זוכה לתמיכה רחבה. "הצעת החוק זכתה כבר לתמיכה הנדרשת, והיא תובא להצבעה תוך מספר שבועות".


סגן ראש העיר של פרנקפורט הוסיף כי חיי הקהילה היהודית והמסורת שלה הם חלק מזהותה, תרבותה וההיסטוריה של עירו, ובכך הם גאים. "יש לנו קשר ושותפות חזקים עם ישראל, שרק גדלו ב-37 השנים האחרונות בה תל אביב הייתה העיר התאומה שלנו. בעירנו, איומים על ישראל מורגשים כאילו איימו על חיי התושבים כאן".

העיר פרנקפורט, המונה כ-730,000 תושבים, ומהווה מרכז כלכלי במערב גרמניה, היא העיר הראשונה בגרמניה שמתכוונת לאסור על תמיכה בתנועת ה-BDS. העיר מינכן צפויה להעביר חוק דומה בעוד מספר חודשים.