במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית, החברה של הנשיא דונלד טראמפ שקלה לבנות "מגדל טראמפ" במוסקבה, כך דווח הבוקר (שני) ב"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, שמצטט אנשים הבקיאים בפרטים, איש נדל"ן ממוצא רוסי הבטיח לטראמפ שהוא יוכל לסדר שהנשיא הרוסי ולדימיר פוטין יגיע ויגיד עליו דברים טובים. 



איש הנדל"ן, פליקס סאטר, חזה בהתכתבות במייל בנובמבר 2015 כי הוא ובכירים בקרן טראמפ יחגגו בקרוב את בניית שני מיזמי נדל"ן גדולים. עוד חזה איש הנדל"ן כי הם יחגגו את בחירתו של טראמפ לנשיאות ארצות הברית, כך טענו הגורמים שדיברו עם הוושינגטון פוסט.



טראמפ עצמו, מעולם לא נסע למוסקבה. למרות שהמשקיעים הרוסים וגורמים חברה של טראמפ חתמו על מסמך הבנות, הם התקשו בהשגת כל ההיתרים הנדרשים והפרויקט ננטש בסוף ינואר 2016, זמן קצר לפני תחילת הפריימריז לבחירות לנשיאות.



כזכור, בתחילת החודש רוברט מולר, התובע המיוחד המנהל את חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית שנערכו בשנת 2016 מינה חבר מושבעים בוושינגטון על מנת לחקור את מעורבותם של בכירים אמריקאים בפרשה, בהם נכללים הנשיא דונלד טראמפ, בנו וחתנו, ג'ראד קושנר. מולר, מונה בחודש מאי לנהל את התביעה שעוסקת בקשרים של קמפיין טראמפ בבחירות לרוסיה.

על פי הדיווח, מולר ישתמש בחבר המושבעים שמינה על מנת לייצר לעצמו כלים נוספים לתביעה בדמות ראיות ועדים. בתוך כך, עורך דינו של הנשיא טראמפ, ג'ון דאוד הגיב לדיווחים על מינוי חבר המושבעים ואמר "כי אין סיבה להאמין שהנשיא עצמו נמצא תחת חקירה". הנשיא הגיב גם הוא לדיווחים ואמר כי "כל הסיפור הרוסי מומצא לחלוטין, מקווה שהחקירה תהיה כנה".

בתחילת חודש יולי דווח בניו יורק טיימס כי לדונלד טראמפ ג'וניור, בנו הבכור של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הובטח מידע מזיק על הילרי קלינטון, שהתחרתה מול אביו בקמפיין הבחירות ב-2016, לפני שהסכים להיפגש עם עורכת הדין הרוסייה המקורבת לקרמלין, כך על פי שלושה יועצים לבית הלבן שתודרכו לגבי הפגישה, כפי שצוטטו ב"ניו יורק טיימס".