הסופה "הארווי" תגרום לשיטפונות נוספים העלולים לאלץ כ-30 אלף בני אדם להיכנס למקלטים בטקסס, כך מסרו היום (שני) בכירים במערך החירום בארה"ב. הסופה הטרופית צפויה להוריד גשמים נוספים על העיר יוסטון במהלך היום אך חזאים מתריעים כי השיא יגיע בימים רביעי וחמישי. עד כה נהרגו חמישה בני אדם כתוצאה מהסופה.

 
מאמצי החילוץ בעקבות הסופה "הארווי" ביוסטון
נמלי תעופה, בנייני משרדים ובתי ספר ביוסטון, העיר הרביעית בגודלה בארה"ב, נותרו סגורים היום בעוד עשרות דרכים הפכו לנהרות ומים כיסו שכונות שלמות. תעשיית הנפט החיונית של האזור נותרה משותקת אף היא. העיר וחלקים נוספים בטקסס נפגעו קשות מהסופה עד כה.
 
בהתפתחות נוספת המחמירה את המצב, חיל ההנדסה של צבא ארה"ב, המסייע במאמצי החילוץ, הודיע כי הוא יאלץ לשחרר מים משני סכרים הסמוכים לעיר לתוך נתיב מים העובר דרך יוסטון. "אם לא נפתח את הסכרים עכשיו, עוצמת המים סביב הסכרים תהיה גבוהה יותר ותגרום לנזק כבד יותר לקהילות הסמוכות", אמר הקולונל לארס זטרסטרום. 



 "ציון דרך"

ראש סוכנות החירום הפדרלית, ברוק לונג, תיאר את השיטפונות הקשים ביותר בטקסס מזה 50 שנה כ"ציון דרך", והוסיף כי 450 אלף בני אדם צפויים להזדקק לסיוע בעקבות האסון. השרה להגנת המולדת, איליין דוק, התריעה מפני "שיטפונות מסכני חיים" והזהירה: "עוד לא יצאנו מכלל סכנה, אפילו לא קרוב לכך".בתוך כך, הנשיא דונלד טראמפ אישר הכרזה על מצב חירום במדינת לואיזיאנה הסמוכה, בעקבות תחזיות על שיטפונות כבדים בחלקים ממנה כתוצאה מ"הארווי". ההכרזה מאשרת לסוכנות החירום הפדרלית את הסמכות "לתאם את כל אמצי ההתמודדות עם האסון", לפי הבית הלבן. עוד נמסר כי "פעולה זו תסייע בהקלת הקושי והסבל לאוכלוסייה המקומית ותספק סיוע הולם למאמצי החירום הנדרשים". 

טראמפ אישר הכרזה דומה לגבי טקסס בשבוע שעבר, לפני פגיעת "הארווי" במדינה. הסופה הגיעה ליבשה ביום שישי כהוריקן בדרגה 4 אך מאז ירדה עוצמתה לדרגת סופה טרופית. טראמפ צפוי לבקר בטקסס ביום שלישי ולסקור את הנזקים מהאסון ואת מאמצי החילוץ.