המשנה לראש המוסד לשעבר, רם בן ברק, התייחס היום (שלישי) ב-103FM לשיגור הטיל של קוריאה הצפונית הלילה מעל שמי יפן, חרף הסנקציות הבינלאומיות וטען כי "אם הציוצים היו יורים היה לנו מסוכן מאד לחיות כאן". הוא הסביר בשיחה עם בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד כי "ארצות הברית בסוג של בעיה. ייתכן שהיא איחרה את הרכבת. המשחק השתנה והיא תצטרך לחשוב עשר פעמים לפני שהיא תעבור לפעולה צבאית". לדבריו, האמריקאים יכולים לדעת איך המלחמה תתחיל, אבל לא איך היא תסתיים. "כנראה שהסכמים בינלאומיים לא יכולים למנוע ממדינה שיהיה בה נשק גרעיני", אמר.



עוד הוסיף המשנה לראש המוסד לשעבר כי "אסור לתת לפסיכים נשק גרעיני, זה לא משחק - ברגע שיש למדינה נשק גרעיני מתייחסים אליה אחרת". הוא הסביר: "אם לקוריאה הצפונית יש מתקן גרעיני, אז היא לא צריכה לשלוח טיל, אלא יכולה גם לגרום לפיצוץ בצורה אחרת". הוא הניח כי "האמריקאים נרגעים מהמחשבה שזה לא יגיע אליהם. אני אישית עדיין חושב שאפשר עוד לעצור את צפון קוריאה בכוח עוצמתי מיידי".



בעקבות השיגור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "כל האופציות מונחות על השולחן". בן ברק שיתף מה הוא היה שואל את עצמו לפני שהיה יוצא לפעולה צבאית. "הייתי שואל את עצמי 'האם אני מוכן לחיות בעולם שמאפשר למטורף כזה להחזיק בנשק גרעיני?'. אם הייתי מחליט שאי אפשר לחיות בעולם כזה, הייתי יוצא לפעולה".






הוא הסביר איפה לא כדאי להיות במקרה של מלחמה בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. "לא הייתי רוצה להיות בקוריאה הדרומית ולא בצפונית, ובכלל לא הייתי רוצה להיות במזרח באותה עת", ציין, "למזלנו, אנחנו לא במשחק הזה,אבל איראן צופה במתרחש ולומדת. היא מתסכלת סביב ולומדת שכדאי להגיע להסכם דיפלומטי כדי לפתח גרעין".

לדברי ראש המוסד לשעבר, ההסכם שהושג עם איראן היה הסכם לא טוב. "הוא מאפשר להמשיך להתקדם והיא אכן עושה זאת ואף אחד לא עוצר אותה. לא בסוריה ולא בשום מקום אחר", סיכם, "אני לא איש בשורות ואני לא אופטימי היום. נשאר העולם ללא השוטר הטוב, רק עם השוטר הרע".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן