לפי דיווח ב"וואניטי פייר", העוזרים בבית הלבן החלו לקרוא לאיוונקה טראמפ, בתו של הנשיא דונלד טראמפ בשם הכינוי פרינסס רויאל, מאחורי גבה בעיקר בשל התפקיד  אותו היא ממלאת בבית הלבן כבתו של הנשיא טראמפ.

הכינוי החל לצבור תאוצה בעקבות אירוע שהתקיים בועידת ה-G20 כאשר איוונקה עמדה במרכזה של שערוריה כאשר התיישבה על כיסאו של אביה ובעצם התמקמה בטבעיות רבה יש לומר בכיסאו של ראש המדינה. "תסלחו לי" מצוטט גורם בכיר שהיה מקורב לנשיא טראמפ במהלך הקמפיין, "לא מדובר במשפחת מלוכה ואיוונקה איננה פרינסס רויאל".

איוונקה וג'ארד קושנר. צילום: רויטרס
איוונקה וג'ארד קושנר. צילום: רויטרס
עם זאת הבית הלבן באופן רשמי גיבה את הנשיא על כך שאפשר לבתו לתפוס את כסאו בעת ה-G20. 

לאחרונה טענו גורמים בוושינגטון כי בתו של נשיא ארה"ב, איוונקה טראמפ, ובעלה, ג'ארד קושנר, סייעו בקבלת ההחלטה להדיח את היועץ האסטרטגי הבכיר סטיב באנון מתפקידו, וזאת על רקע חששם מפגיעה ביחסים שלהם עם הקהילה היהודית, בעקבות תגובותיו של הנשיא לאירועי שרלוטסוויל. מקורבים לבאנון סיפרו כי הוא מתכנן להקים רשת טלוויזיה שתתחרה ב"פוקס", ותצא "למלחמה גרעינית" נגד בני הזוג טראמפ־קושנר. 
 
במהלך הסערה סביב גינויו של הנשיא את המפגינים נגד הגזענות בווירג'יניה ותמיכתו לכאורה בפעילי הימין הקיצוני, שהו טראמפ וקושנר עם ילדיהם בחופשה בוורמונט, אולם מקורות בוושינגטון טענו כי אף שהם לא נראו בציבור, השניים היו מעורבים באופן פעיל במהלך שהביא לסיום כהונתו של באנון, המזוהה עם הימין הקיצוני ומי שנחשב למנוע האידיאולוגי מאחורי הנשיא. 
 
"ג'ארד ואיוונקה סייעו לדחוף אותו (באנון) החוצה", אמר אחד הגורמים ל"דיילי מייל" ולאתר המגזין "פיפל". "הם היו מודאגים כיצד יראו אותם בקהילה היהודית". הסיבה לכך, טען הגורם, הייתה הרב הסקל לוקשטיין, שגייר את איוונקה טראמפ ופרסם מכתב שבו הוא מגנה בתקיפות את הצהרותיו של הנשיא על אירועי שרלוטסוויל.