משרד הביטחון הרוסי פרסם לפני כיממה סרטון המציג מטוסים רוסים המבצעים תקיפות נגד מטרות של דאעש בסוריה. לדברי הקמלין, מטרת התקיפות הייתה לסייע לכוחות הממשל הסורי, ובמסגרתן נפגעו כליל רכבים ומחסני תחמושת של ארגון הטרור. היום (שבת) נלחמו כוחות של צבאו של בשאר אל אסד במעוז האחרון שנמצא בשליטת ארגון המדינה האסלאמית בסוריה, זאת לאחר שהראשונים הצליחו להשתלט על הכפר אויקראבאת אתמול. יש לציין כי התקיפה מתרחשת למרות הסכמי הפסקת אש בין הצבא הסורי וחיזבאללה לבין דאעש בגבול סוריה-לבנון. 



מפציצים רוסים תוקפים מטרות של דאעש. צילום: רויטרס

המובלעת שוכנת קרוב לכביש הראשי שעובר בין הערים חומס ואלפו, ליד העיירה אל סלאמיה. מדובר באזור שבו מתקיימת לחימה עזה בין הצבא הסורי, בסיוע מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן, כולל חיזבאללה, לצד תקיפות של חיל האוויר הרוסי, לבין דאעש.



בתוך כך, חיזבאללה והצבא הסורי מחפשים נתיב חדש שבו תוכל לעבור השיירה של לוחמי המדינה האסלאמית ומשפחותיהם במזרח סוריה. השיירה, שכולל 17 אוטובוסים, ובהם כ-300 לוחמים חמושים ו-300 אזרחים נתקעה במדבר המזרחי של סוריה מאז יום שלישי האחרון, זאת לאחר שכוחות הקואליציה, בראשות ארה"ב, תקפו באזור כדי למנוע ממנה להכינס לשטחי המדינה האסלאמית. 


חיזבאללה הצהיר היום כי "מטוסי קרב אמריקאים עצרו את התנועה של שיירת האוטובוסים של דאעש, שעזבה את השטחים בשליטת ממשלת סוריה, במשטרה להתקדם לשטחי דאעש במדינה".

כאמור, רק לפני כארבעה ימים תקפו מטוסי קרב אמריקאים בשטח סוריה, על מנת לחסום שיירה של לוחמי דאעש ובני משפחותיהם מלהגיע לשטח בשליטת ארגון הטרור במזרח סוריה, כך מסר דובר כוחות הקואליציה.

התקיפה התרחשה לאחר שמאות לוחמי דאעש התפנו מאזור גבול סוריה-לבנון במסגרת הסכם עם החיזבאללה והצבא הסורי. "יצרנו מכתשים בדרכים והרסנו גשר קטן על מנת למנוע מהשיירה הזו מלנוע עוד מזרחה", אמר אז דובר הקואליציה הקולונל ריאן דילון, שהוסיף כי התקיפות התבצעו במזרח סוריה, אך סירב לפרט היכן בדיוק הן התרחשו.

"אנחנו לא מחויבים להסכמים האלה (ההסכם בין דאעש לחיזבאללה). זה ברור שהם לוחמים והם נעים למיקום אחר על מנת להמשיך להילחם", הוסיף דילון שטען כי הקואליציה תפציץ את השיירה ישירות רק אם לוחמי ארגון הטרור יופרדו מהאזרחים שנעים בה.