קוריאה הצפונית נערכת לשגר טיל בליסטי שעלול להיות בין-יבשתי, כך אמרו היום (שני) בכירים בקוריאה הדרומית. "אנו ממשיכים לראות סימנים של עוד שיגורים אפשריים של טילים בליסטיים. אנחנו גם חוזים כי קוריאה הצפונית עלולה לירות טיל בליסטי בין-יבשתי", אמר צ'אנג קיונג סו, בכיר במשרד ההגנה הדרום קוריאני בדיון בפרלמנט בסיאול. 

הדיון נערך בעקבות הניסוי הגרעיני השישי במספר שערכה אתמול קוריאה הצפונית. כזכור, לטענת המשטר בפיונגיאנג, הניסוי נערך בפצצת מימן שניתנת לשיגור על טיל בליסטי בין-יבשתי. לאחר שארה"ב הזהירה את הדיקטטורה המבודדת מפני "תגובה צבאית מאסיבית", צבא קוריאה הדרומית שיגר טילים לים כדי לדמות מתקפה על אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית.
 
AFP :תרגיל צבאי של קוריאה הדרומית וארצות הברית. צילום
AFP :תרגיל צבאי של קוריאה הדרומית וארצות הברית. צילום

 

משרד ההגנה של קוריאה הדרומית הודיע כי בתגובה לניסוי ייערכו תרגילים צבאיים עם ארה"ב שיכללו פריסה של נושאת מטוסים גרעינית, מפציצים אסטרטגיים ונכסים צבאיים נוספים. כמו כן, נמסר כי הצבא הדרום קוריאני יערוך החודש תרגיל חד צדדי באש חיה שיכלול שיגור טילי אוויר-קרקע מסגו "טאורוס" ממטוסי F15.
כמו כן, קוריאה הדרומית הודיעה כי תפרוס ארבעה משגרים נוספים של מערכת ההגנה מפני טילים THAAD. שני משגרים של המערכת כבר פרוסים באתר מדרום לסיאול. כזכור, סין מתנגדת נחרצות לפריסת המערכת בשל המכ"ם רב העוצמה שלה שלטענתה יכול לפגוע בביטחונה.