אב צרפתי שניצל בפיגוע הדריסה בשדרת לה רמבלה בברצלונה בחודש עבר, ומאושפז עדיין בבית החולים כשהוא סובל משברים רבים, מסר היום (שני) עדות נרגשת ממיטתו בתכנית "שבע עד שמונה", ברשת הראשונה של הטלוויזיה הצרפתית. הוא אמר כי היה רוצה לפגוש את האדם שהציל את ילדיו בפיגוע. "הישראלי לא היסס לזנק לרחוב והציל את ילדיי מתחת לגלגלי המכונית, בשעה שהמחבל היה עדיין בתוכה", סיפר.



הפצוע ציין, כשהוא עם דמעות בעיניו, כי בא לבלות סוף שבוע בברצלונה עם אשתו ושני ילדיהם הקטנים, בני שנה ושלוש. מכונית המחבל פגעה בו ובאשתו אחרי שהאכילו את הילדים. "החזקתי את הילד הקטן בידי כשהמכונית פגעה בי בבת אחת, זה התרחש במהירות, לא יכולתי להגיב ואי אפשר היה לצאת מטווח המכונית", אמר, "הספקתי לעשות חצי סיבוב שמאלה כדי לנסות להגן על הילד. כשהתאוששתי ראיתי שבני כבר לא בידי. נפלתי משמאלו של הרכב, רציתי לקום ונפלתי כי העצמות שלי היו שבורות". הוא הוסיף: "צעקתי שאיבדתי את הילד וראיתי את העגלה ריקה מתחת למכונית".


רנו במיטת בית החולים. צילום: מתוך שידורי רשת TF1


"אחר כך שוטר צרפתי  שעובד בברצלונה הרגיע אותי, הראה לי את ילדי ושאל אם הם שלי. לגדול היה קצת דם על הפנים. הוא סיפר לי שהישראלי וזינק והציל את  הילד הקטן מתחת לגלגלי המכונית ועזר לחלץ גם את הגדול", הוסיף. 

נהג הרכב הפוגע יצא מן המכונית ונמלט, ועל פי עדותו, רנו ראה אותו מהגב. אשתו שנפצעה גם היא באורח קשה, שוחררה בינתיים מבית החולים. "הנהג יצא מן המכונית שנקעה התחיל לרוץ ברחוב ונמלט, סיפר עוד רנו שראה אותו מהגב. אשתו שנפצעה קשה שוחרר מבית החולים אך הוא מאושפז עדיין. "הייתי רוצה לפגוש את האיש שהציל את ילדי", סיכם.

בתוך כך, במספר אתרים צרפתים פרסמו ידיעות לפיהן, ה"מוסד" הישראלי הזהיר בשעתו את שלטונות אזור קטלוניה בספרד על צפי לפיגוע בברצלונה. לפי אתרים אלה, המידע הגיע גם לידי השירותים הצרפתים.