"ארה"ב תמשיך לקבל עוד 'מתנות ארוזות' מארצי, כל עוד היא ממשיכה בפרובוקציות הלא זהירות שלה וממשיכה להפעיל לחץ עקר על הרפובליקה העממית של קוריאה", כך הזהיר היום (שלישי) שגריר קוריאה הצפונית באו"ם, האן אה סונג, שהתייחס לניסוי הגרעיני שערכה ארצו/ בתחילת השבוע ערכה פיונגיאנג ניסוי גרעיני בפצצת מימן שעורר זעם בארצות הברית ובקרב בעלות בריתה.



בינתיים, אם ארצות הברית קיוותה שהניסוי הגרעיני שביצעה קוריאה הצפונית בתחילת השבוע יביא לחזית אחידה נגד המדינה המבודדת, נראה שלא כך הדבר. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס היום למשבר בחצי האי הקוריאני במהלך ביקורו בסין, וביקר דווקא את ההתנהלות האמריקאית במהלך המשבר, והזהיר כי היא יכולה להביא לאסון. 



ניסוי טילים של קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
ניסוי טילים של קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס



"אנו מגנים את הפעולות הצפון קוריאניות ורואים בהן כהתגרות", התחיל את דבריו פוטין, אך מהר מאוד הוא הפנה את חיציו אל עבר המערב ואמר כי "יצירת היסטריה צבאית לא תוביל לשום דבר חיובי. היא יכולה להביא לקטסטרופה גלובלית".


"המשבר מנוהל על ידי אנשים שלא מבדילים בין אוסטריה לאוסטרליה"
 
פוטין אף טען כי המשבר מנוהל "על ידי אנשים שלא מבדילים בין אוסטריה לאוסטרליה", ואמר כי לראות עיניו, הטלת סנקציות נוספות הן "דרך לשום מקום", אך הוא יהיה מוכן לשקול שינויים קלים במשטר הסנקציות. כזכור, רק אתמול ביקשה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, להטיל על קוריאה הצפונית סנקציות חדשות בעקבות הניסוי הגרעיני, ואף טענה כי שליטה של קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און "מתחנן למלחמה".
"למרות מאמצינו, תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית מתקדמת ומסוכנת יותר מאי פעם", הסבירה היילי, תוך שהיא מציינת שהסנקציות החמורות נגד פיוניאנג, שהוטלו עליה ב-2006, לא הועילו, והוסיפה כי "ארצות הברית לא מחפשת מלחמות, אך יש גבול לסבלנות שלנו". במהלך הדיון שגרירה של סין באו"ם - בעלת בריתה העיקרית של קוריאה הצפונית - ליו ג'יאי, גינה גם הוא את הניסוי הגרעיני, וקרא לבעלת בריתו להפסיק ולבצע "פעולות שהן שגויות, שהן מדרדרות את המצב ונוגדות את האינטרסים של המדינה", עם זאת, הוא הבהיר כי סין לא תאפשר "כאוס ומלחמה". 

המתיחות בחצי האי הקוריאני נמשכת זה מספר חודשים, במהלכם פיוניאנג ביצעה מספר שיגורי טילים, כאשר באחד מהם הטיל ששוגר חלף מעל שמי יפן, ואף ביצעה ניסוי גרעיני בפצצת מימן, אשר עוצמתה מוערכת כפי חמישה מעוצמת הפצצה הגרעינית שהוטלה על העיר נגסקי והביאה לסיום מלחמת העולם השנייה. 

סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית KCNA הודיעה כי הניסוי שערכה נועד "לבחון ולאשר" את היכולת לשגר פצצת מימן באמצעות טיל בליסטי בין-יבשתי. "הוא ציין גם אירוע חשוב בהשגת היעד הסופי של השלמת היכולת הגרעינית של המדינה", אמרה KCNA. כזכור, ביולי ערכה קוריאה הצפונית ניסוי בטיל בליסטי שלפי הערכת מומחים מגיע לטווח פגיעה באדמת ארה"ב.

בתגובה לצעדים המתגרים של המדינה המבודדת, קיימה ארצות הברית אימונים וטיסות משותפות עם צבא קוריאה הדרומית, תוך שהיא משגרת איומים חריפים כלפי המדינה.